Alfa Romeo 156 kåret som den bedste bil i de seneste 50 år

Alfa Romeo 156 kåret som den bedste bil i de seneste 50 år

50 gange er der kåret en årets bil i Danmark. I anledning af jubilæet har de danske motorjournalister udpeget Alfa Romeo 156 som den allerbedste af de 50 biler, der er i årenes løb er løbet med den prestigefyldte titel.

De danske motorjournalister, samlet i foreningen Motorjournalisternes Klub Danmark, MDK, har siden 1969 kåret den bedste nye bilmodel, Årets Bil. I anledning af 50 års jubilæet for prisuddelingen blev der for nylig uddelt en særlig hæder i form af prisen "Årets Bil Gennem 50 år". Det blev den italienske skønhed Alfa 156, årets bil i 1998, som fik den flotte anerkendelse fra landets motorjournalister.

"Alfa 156 er et designikon og har skrevet sig i historiebøgerne som en af de bedste biler, som Alfa Romeo har designet. Det var en velkørende bil, som forenede flot design med dynamiske og sportslige køreegenskaber, en god motor og rigelig plads i kabinen. Samtidig blev den solgt til en pris, hvor de fleste bilkøbere kunne være med, og det var alt sammen med til at sikre, at 156 blev en stor succes i Danmark", siger Jonas Lichtenberg, marketingchef for den danske Alfa Romeo-importør, FCA Danmark.

Walter de Silva er manden bag den smukke bil. Han var på daværende tidspunkt chef for Alfa Romeo Centro Stile. Alfa 156 er kendt for især den dybe frontgrill, den asymmetriske placering af forreste nummerplade, samt de smukt formede sidespejle og forreste dørhåndtag.

Bilen blev produceret fra 1997 frem til 2005, hvor den blev afløst af Alfa Romeo 159.

For yderligere information kontakt venligst:

Jonas Lichtenberg
Marketingchef, FCA Denmark A/S
Mail: jonas.lichtenberg@fcagroup.com
www.alfaromeopress.com
www.fcagroup.com

Kategorier

Siden starten i Milano i 1910 har Alfa Romeo designet og fremstillet nogle af de mest stilfulde og eksklusive biler i bilhistorien. Denne tradition lever videre i dag, hvor Alfa Romeo fortsætter med at have en unik og innovativ tilgang til design af biler i premiumklassen.

Performance, lidenskab og design er grundpillerne i Alfa Romeo, som med smukke linjer forener mærkets rene og originale ånd samt motorsporthistorie. Efter mere end 30 års fravær fra F1 motorsport er Alfa Romeo tilbage i motorsportens elite med Alfa Romeo Sauber F1-team.

Alfa Romeo er en del af FCA, FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES, som designer, udvikler, fremstiller og sælger køretøjer og relaterede dele, tjenester og produktionssystemer over hele verden. Koncernen driver 102 produktionsfaciliteter og 46 R&D-centre samt er til stedet igennem forhandlere og distributører i mere end 135 lande.

FCAs bilmærker omfatter Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, FIAT, FIAT Professional, Jeep, Lancia, Ram og Maserati. Koncernens forretninger omfatter også Mopar (automobildele og service), Comau (produktionssystemer) og Teksid (jern og støbegods).

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Head of Group PR 21725172