Allego bliver medlem af Drivkraft Danmark

Allego bliver medlem af Drivkraft Danmark

Den hollandske leverandør af opladningsløsninger- og services til elbiler, Allego, bliver medlem af Drivkraft Danmark for bl.a. at udvide deres netværk i landet. ”Vores opgave er at skabe mere konkurrence og øget tilgængelighed til fordel for de danske forbrugere,” udtaler direktøren.

Allego, der er en af de større, europæiske spillere indenfor løsninger af opladning til transportsektoren, er netop blevet medlem af Drivkraft Danmark. Det er et samarbejde, som Tobias Henmark, der er administrerende direktør i Allegos nordiske forretning, ser frem til:
”Vi er begejstrede for medlemskabet af Drivkraft Danmark, for det betyder, at vi bliver en del af et stærkt netværk i landet. Drivkraft Danmark har et helt særligt indblik i branchen, og de kan hjælpe os i samarbejdet med en lang række forskellige aktører,” udtaler han.

Hos brancheorganisationen deler man begejstringen over det nye samarbejde:
”Vi er meget glade for at kunne byde Allego velkommen til Drivkraft Danmark. Hos os er der kort afstand til medlemmerne og til fælles handling,” siger Jacob Stahl Otte, der er direktør i Drivkraft Danmark, og fortsætter:
”Allego kommer med en solid erfaring med opbygning og drift af ladenetværk fra mange steder rundt om i Europa. Med sit fokus på forbrugerne og deres behov for enkle og pålidelige løsninger vil Allego kunne bidrage til at styrke den fælles dagsorden for en markedsbaseret udrulning af ladenetværk i Danmark.”

Styrket konkurrence og tilgængelighed
Tobias Henmark kalder det danske marked både spændende og progressivt, men han mener også, at Danmark indtil videre har været præget af nogle få spillere, så han ser et stort potentiale i at skabe mere konkurrence og gøre det endnu nemmere for slutbrugeren med Allegos tilpassede opladningsløsninger.

”Vores opgave er at skabe mere konkurrence og øget tilgængelighed for de danske forbrugere. Tilgængelighed og pålidelighed har altid været nøglefaktorer for os, og det er det, erfaringen fra de andre europæiske markeder viser, at vi kan bidrage med - også her i Danmark,” fortæller den nordiske direktør.

I de kommende år håber Allego at blive en etableret spiller på det danske marked, og planen er lige nu at firdoble sig i størrelse. I øjeblikket opererer Allego i flere forskellige europæiske lande, hvoraf de største markeder er Holland, Tyskland og Belgien.

Drivkraft Danmark en branche- og arbejdsgiverorganisation for blandt andet virksomheder, der leverer el-ladning til transporten.

Steven Lau

Pressekontakt Business Developer, Denmark & Norway +45 3126 0701

Relateret materiale

Et pålideligt og tilgængeligt paneuropæisk netværk af superhurtige opladere til elbiler

Allego blev startet i 2013 og er i dag en førende leverandør af opladningsløsninger til eldrevne køretøjer, med lang erfaring inden for elektromobilitet. Allego driver et paneuropæisk netværk af opladere til elbiler i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrig, Tyskland, Holland, Luxembourg og Storbritannien. Allego har ansvaret for mere end 30.000 ladestationer i byområderne og langs de store veje, hvoraf 2200 er hurtigladere. Som standard tilbyder vi mange forskellige betalingsmidler, herunder almindelige betalingskort og mere end 100 forskellige tags og apps. Hver dag gennemføres over 5000 transaktioner, og antallet stiger dag for dag.

Allego Danmark AS
Köpenhamn