Aller øger fokus på digital transformation

Pr. 1. december tiltræder Lars Kroløkke, 50, som direktør for en nyetableret enhed i Aller Media, der skal fokusere på at transformere virksomheden digitalt og kvalificere nye digitale forretningsområder.

I september 2019 lancerede Aller Media en ny vækststrategi, der skal bidrage til at skabe rammerne for Aller Media som fremtidens mediehus. For at sætte strøm til de digitale og forretningsmæssige ambitioner, der er en central del af denne målsætning, etablerer man pr. 1. december den nye enhed Digital transformation, der får Lars Kroløkke som direktør.

Lars Kroløkke er rekrutteret internt i Aller, hvor han kommer fra en stilling som Head of Business Projects. Lars har afsæt inden for it og teknologi og har gennem flere år drevet både nordiske og nationale projekter på tværs af forretningen i Aller.

- Vi har en klar ambition om at være fremtidens mediehus. Derfor sætter vi nu handling bag ordene og etablerer enheden Digital transformation, der skal drive og udvikle dette område med fokus på at identificere, prioritere og implementere digitale initiativer på tværs af organisationen, siger Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media, og fortsætter:

- Lars Kroløkke er med kernekompetencer inden for it og teknologi samt en unik forretningsforståelse og massiv erfaring med tværgående projekter i Aller den optimale kandidat til at varetage denne store opgave. Så jeg ser frem til, at vi med ham i spidsen kan skabe resultater i udviklingen af vores digitale forretning, der vil præge vores fremtid i Aller Media, siger han.

Lars Kroløkke vil som direktør for Digital transformation således varetage opgaver og forretningsudvikling i spændingsfeltet mellem teknologi, data og forretning.

- Sammen med mit nye team ser jeg frem til at drive, optimere og sætte endnu mere fart på vores digitale udvikling i Aller Media. Som medievirksomhed er vi i et marked, der stiller store krav til udvikling for fortsat at være relevante for vores kunder, og den udfordring glæder jeg mig til at tage fat på, siger Lars Kroløkke.

Kort om Lars Kroløkke

Lars Kroløkke har været ansat i Aller Media siden 2014, senest som Head of Business Projects. Lars har ledet projekter på tværs af Aller-koncernen i Norden, ligesom han som konsulent har arbejdet inden for it og digital forretningsudvikling i mere end 20 år, heriblandt fem år som international procesoptimeringskonsulent.

Lars er 50 år, bor i Hellebæk med sin kone Stine og har tre piger på 17 år, 25 år og 27 år. Fritiden bliver blandt andet brugt på golf.

• Erhverv

• teknologi
  • lars kroløkke
  • digital transformation
  • digital
  • digitale forretningsområder
  • fremtidens mediehus
  • it
  • fællesskab

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,2 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.