Premiere på ny podcastserie med Fallulah: ”‘Hej Søster’ er en bevægelse, der først lige er begyndt”

Playliste. Enddagsfestival. Webshop. Og nu, podcast. Heartbeats har premiere på podcastserien ‘Hej Søster’ med Fallulah som vært. Her fortæller hun om en feministisk bevægelse, der startede som en playliste på Spotify.

Det er de mandlige kunstnere, som gang på gang topper hitlisterne. Sådan er det bare. Men Fallulah – med det borgerlige navn Maria Apetri – havde svært ved at acceptere det faktum og tog derfor sagen i egen hånd, da hun i 2018 oprettede playlisten Hej Søster på Spotify for at sætte mere fokus på kvindelige kunsterne. Det udviklede sig til at blive en stærk, feministisk bevægelse, og nu bliver det så også til en podcast med samme navn. Men det kommer til at handle om meget mere end repræsentation i musikbranchen.

I hver episode inviterer Fallulah to gæster i studiet til en samtale om, hvordan kvinder bedre kan løfte hinanden og gøre verden til et endnu vildere sted at være.

- Vi får at vide, at der er én ad gangen, der kan shine, hvilket betyder, at vi lukker os om os selv. Men ved at skabe ‘Hej Søster’ nægter jeg at godtage den gamle forestilling og er kun blevet bekræftet i, at kvinder er meget stærkere sammen, siger Fallulah.

Podcasten er produceret af journalist Rikke Collin med lyddesign fra Frej Levin.

Fakta om Fallulah

Født 6. februar 1986

Musiker, producer & iværksætter.

Udgav i 2010 debutalbummet ‘The Black Cat Neighborhood’ og har udgivet i alt tre studiealbums.

Stiftede i 2018 playlisten‘Hej søster’. Bevægelsen er nu vokset til at være en enddagsfestival, en webshop og nu også en podcast.

• #spotify
  • #podcastserie