Instabox i Vejle

DROP KØEN! HENT DIN PAKKE DIREKTE FRA PARKERINGSPLADSEN

APCOA PARKING og den svenske leveringstjeneste Instabox har indgået et partnerskab, med målet om at bidrage til en nemmere og mere tidsbesparende hverdag for danskerne.

Med det nye partnerskab mellem APCOA PARKING og Instabox, vil danskerne nu kunne hente pakker direkte fra parkeringspladsen, og dermed mindske både tidsspild og unødvendige kørte kilometer efter nærmeste bemandede pakkeshop.

Partnerskabet mellem Instabox og APCOA PARKING er seneste skud på stammen i APCOA PARKINGs forsøg på at sikre danskerne convenience-løsninger, der samler mange af danskernes hverdagsgøremål ét sted. Konceptet hedder Urban Hubs, der udover muligheden for at hente pakker direkte på parkeringspladsen også inkluderer b.la. leje af elløbehjul, reparation af bilruden og opladning af elbilen.

Instabox leverer pakker for nogle af Danmarks mest populære online webshops og flere kommer fortsat til. I 2022 regner man med at kunne dække mere end 90% af danskerne.

”Vi er glade for at samarbejde med APCOA PARKING og udvide vores forretning yderligere i Danmark. APCOA PARKINGs Urbans Hubs koncept passer perfekt til vores strategi med ubemandede pakkebokse placeret dér, hvor folk passerer i løbet af dagen for at skabe den mest simple leveringsoplevelse. Med vores service kan danskerne frit vælge, hvor, hvornår og hvem, der henter pakken, siger David Lundqvist, Cheif Commercial Officer hos Instabox.

I APCOA PARKING håber man på, at danskerne vil tage godt imod den nye mulighed for at hente pakker i forbindelse med parkering af bilen.

Dan Kirk, Head of Marketing, Business Development & Consumer Relations i APCOA PARKING fortæller: ”Vi er meget glade for at tilføje Instabox til listen af samarbejdspartnere, så vi kan give danskerne endnu flere muligheder for at ordne ærinder direkte fra parkeringspladsen ved f.eks. arbejdet, uden at skulle køre en omvej hjem. Instabox er endnu et tiltag i vores forsøg på at samle så mange af danskernes behov ét sted, så den sparsomme tid i hverdagen ikke skal bruges på at køre byen rundt efter ærinder. Dette er et godt skridt på vejen. Derudover medvirker det også til at mindske søgetrafikken i de større byer – så en win win for alle.”

De to første pakkebokse er allerede sat op – én i Vejle og én helt centralt i København ved det populære Axel Towers, som i forvejen rummer flere andre Urban Hubs tiltag – både E-charge, XXL parkering, Ryds Bilglas og nu altså Instabox. I løbet af de næste måneder bliver flere pakkebokse sat op rundt omkring i Danmark.

Yderligere oplysninger:

Dan Kirk, Head of Marketing, Business Development & Consumer Relations i APCOA PARKING
dak@apcoa.dk / tlf. 51 25 89 71

Victor Melander, PR & Communications Manager hos Instabox
victor.melander@instabox.se/ +46 (0) 707 883955

Om Instabox

Instabox er en pakkeservice startup, der tilbyder lynhurtig, problemfri og fossilfri e-handelsleveringer. Lanceret i 2015 af stifterne Alexis Priftis, Staffan Gabrielsson og Johan Lundin og er siden blevet brugt af flere millioner svenskere til levering fra virksomheder som H&M, Ikea, Apotea og Boozt. Virksomheden har tæt på 1800 pakkebokse i Sverige, Danmark, Norge og Holland og har konsekvent vokset med mere end 300% pr år siden dens start, hvilket gør det til en af de hurtigst voksende startups i Europa.

Om APCOA PARKING Group

APCOA PARKING Group er Europas førende parkeringsoperatør med 50 års brancheerfaring. Med sine 5.500 ansatte administrerer virksomheden mere end 1,5 millioner individuelle parkeringspladser på over 11.000 placeringer i 13 europæiske lande. Disse omfatter parkeringspladser ved 1.800 by- og indkøbscentre, 400 hoteller, 250 jernbanestationer, 150 hospitaler og over 60 europæiske lufthavne. Samlet set, dækker APCOA områder, som ligger i nærheden af 70% af befolkningen i APCOAs 13 lande. APCOA er med sin konsekvente "asset light"-forretningsmodel den pålidelige partner, der maksimerer værdien for private og offentlige ejendomsejere

Via sin åbne digitale platform, APCOA FLOW, forbinder virksomheden parkeringspladser på gaden, og væk fra gaden med kunder, partnere, forbrugere og deres køretøjer. Baseret på denne teknologi omdanner APCOA sine parkeringspladser til Urban Hubs, og leverer den fysiske og digitale infrastruktur til mobilitet, logistik, e-opladning og teknologibaserede tjenester. Kunderne drager fordel af innovative og praktiske oplevelser leveret af APCOA og deres partnere, der bruger parkeringspladserne til at levere deres tjenester. Det kommer også miljøet til gode, da virksomheden aktivt bidrager til reduktion af emissioner i byer ved at mindske trafikmængden til logistik og parkeringssøgetrafik. Ved at forbinde parkering, mobilitet og tjenester til bylivet er APCOA sat i stilling til at være en integreret del af det digitale og fysiske byøkosystem.

APCOA Marketing

Pressekontakt Marketing Department

APCOA PARKING administrerer parkeringsarealer overalt i Europa, og vi tilbyder skræddersyede løsninger og produkter til hver enkelt kunde og samarbejdspartner.

APCOA PARKING Danmarks viden og erfaring inden for parkeringsområdet er baseret på den specialviden vi har opbygget og fået om parkeringsbranchen i Danmark hen over de 25 år, som vi har administreret parkeringsarealer i Danmark. Derudover trækker vi samtidigt på den samlede viden og erfaring, der er i APCOA PARKING koncernen, som bygger på viden og indsigt fra de 13 europæiske lande, som APCOA PARKING er til stede i. Det medvirker til en unik indsigt i branchen og dens tendenser, både i Danmark men også i Europa, hvor APCOA PARKING er markedsledere inden for administration af parkering. Den viden og indsigt giver et utal af fordele for ejere af parkeringsarealer, da vi omsætter denne viden til innovative parkeringsløsninger- og produkter til gavn for vores kunder og deres parkanter samtidigt med, at det bidrager med fordele i form af indkøb, finansiel stabilitet og stor knowhow. APCOA PARKINGs filosofi er, at parkering skal være en behagelig og nem oplevelse for parkanterne, hvilket vi forholder os til ved at introducere løsninger som, udover parkering, også indtænke andre aspekter af parkantens liv i parkeringsprocessen. Navnet APCOA PARKING har gennem årtier været synonym for effektiv og professionel parkeringskontrol, og det er noget, som vi er meget stolte af.

APCOA PARKING Danmark A/S
Hjulmagervej 4B