Danskerne hamstrer julirejser

Fordoblet salg af rejser i juli hos Apollo

Mange danskere lider lige nu af akut udlængsel. Om det er det danske vejrs omskiftelighed, mere luft i økonomien eller bare trangen til at søge nye græsgange vides ikke. Men faktum er, at Apollo lige nu oplever en massiv fremgang i salget af rejser i juli. Sammenlignet med sidste år er salget af rejser med afgang i juli næsten fordoblet.

Sol, varme, strand og sand ser ud til at stå højt på ønskesedlen for juli måned blandt danskerne.

I hvert tilfælde har Apollo de seneste fire uger solgt 186 pct. flere rejser til sydens sol sammenlignet med samme periode sidste år.

De ekstraordinært opadgående salgstal fordeler sig jævnt blandt jyder, fynboer og sjællændere, der alle åbenbart lider af udlængsel.

Solsikre destinationer hitter
Det fremgår tydeligt af Apollos seneste salgstal, at det er de solsikre destinationer, hvor vi kan være næsten 100 pct. sikre på sol fra en skyfri himmel, der lokker mest, når afrejsen falder i juli.

Charterdestinationerne Rhodos, Sunny Beach og Nessebar i Bulgarien samt Kreta og Fuerteventura er således de destinationer, som flest har købt ind på i de seneste fire uger.

”Det lader til, at rigtig mange danskere har taget skeen i egen hånd og pludseligt har besluttet sig for, at de ikke vil risikere at gå på kompromis med sommerens velfortjente ferie i år og risikere at regne væk i det danske sommerhusland. Derfor er det de solsikre destinationer, der flyver over disken i disse dage,” forklarer Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Stadig sol og sommer på hylderne
Hos Apollo er det kommet som lidt af en overraskelse, at salget pludseligt har taget så meget fart, men heldigvis er der fortsat ikke belæg for at sætte et udsolgt-skilt i døren.

”Det begynder at tynde ud på nogle charterdestinationer, men vi har heldigvis stadig mange rejser at sælge ud af til dem, der ikke har taget den endelige beslutning endnu. Bl.a. har vi fortsat rejser til Kroatien, Montenegro og Tyrkiet samt til de små græske perler, som faktisk også næsten med garanti byder på masser af sol, gode temperaturer og smukke omgivelser,” forsikrer Glenn Bisgaard.

• Turisme

• apollo