Storbyferie er bedst til aktiv ferie

Storbyferie er bedst til aktiv ferie

Storbyferien slår skiferien, når det handler om at være aktiv på rejsen

Forårssolen titter frem, og højsæsonen for storbyferier er dermed skudt i gang. Der er da heller intet som en lille get away til en af verdens mange storbyer. Ud over kulturoplevelser, gastronomiske pletskud og shopping kan storbyferie dog tilsyneladende også noget, som flere og flere danskere efterhånden sætter pris på. Det er nemlig nemt at være aktiv i storbyen. Flest danskere peger da også på, at netop storbyferien er bedst til at være aktiv. Endda bedre end skiferien. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere fra hele landet.

Moderne kunst på MoMa, morgenkaffe på en sidegade til La Rambla eller kanalrundfart og efterfølgende shopping i Spiegelkwartier. Storbyferie har meget at byde på, og mange danskere udnytter da også en forlænget weekend i en af alverdens storbyer i løbet af forårsmånederne.

En del af dem har dog tilsyneladende ikke længere kun shopping, sightseeing og gastronomiske oplevelser på programmet, når de drager på storbyvisit.

Mere end hver fjerde dansker (29 pct.) peger nemlig på, at storbyferie også er den bedste ferietype, når det handler om at være aktiv.

Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere.

Nemt at være aktiv i storbyen
Storbyferien slår således bl.a. både skiferien (26 pct.) og charterferien (22 pct.), når det handler om de ferietyper, som flest peger på som bedst til at være aktiv på ferien.

Men det er da også nemt at være aktiv på storbyferien, hvis blot man pakker det, man har behov for.

”Der er ingen tvivl om, at danskerne elsker storbyferie. Og utroligt mange danskere kan samtidigt ganske enkelt ikke undvære at være aktive – også selvom de er på ferie. Der er storbyen og de hotelfaciliteter, der ofte hører med på et typisk storbyhotel, oplagte. Man kan tage en tidlig morgenløbetur i parken, inden byen står op, efterfulgt af en tur i hotellets pool eller fitness og bagefter spænde de gode sko og vandre byen rundt efter morgenmaden. Der er ikke behov for hold eller stort andet end et par shorts og gode sko i kufferten,” mener Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

Efter storby-, charter- og skiferie peger mange danskere desuden på, at camping (20 pct.) og bilferie (15 pct.) er gode rejseformer, når det handler om at være aktive på ferien.

Tags

Glenn Bisgaard