Vinterrejser tager fart - Apollo fordobler på Indien

Vinterrejser tager fart - Apollo fordobler på Indien

Vinterbookingerne tager nu fart, og der er også plads til nyheder hos de danskere, der for en stund vil skifte den rå, danske vinterkulde ud med sol, varme og oplevelser

Apollo fordobler oplæg på Indien til vinter og fortsætter med nyhederne fra sidste vinter, La Gomera, De Forenede Arabiske Emirater og Madeira. Også Mallorca som vinterdestination for de aktive, som blev lanceret sidste vinter, er med igen. Et Rødehavskrydstogt, der går til Egypten, Jordan og Israel er nyt på programmet, ligesom mange nye hoteller tilbydes, ikke mindst i Egypten, hvor kodeordet er ’indbyggede vandparker’.

”Vinterbookingerne tager fart nu, og vintersalget ligger på nuværende tidspunkt 15 % foran sidste år ved samme tid. Det er i særdeleshed kulturlande som Egypten og Jordan, der efterspørges, ligesom Fuerteventura med sportsresortet Playitas booker rekordgodt og tidligt – vi har således af samme grund netop lagt ekstrafly op i uge 42 fra Billund og kan i samme åndedrag konstatere, at ”Active Vacation Living”, som Apollo tilbyder danskerne på Playitas og flere andre steder i verden i mindre skala, bl.a. med Mallorca som vinterdestination for de aktive, er den helt markante ferietendens i disse år”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

”Vi fordobler oplægget på Indien i forhold til sidste vinter og tilbyder nu for første gang 1-uges pladser, da danskerne har efterspurgt det længe, og herudover flyver vi direkte fra Kastrup til Goa. Indien bliver mere og mere populært hos danskerne, fordi roen kan indfinde sig i en for mange fortravlet hverdag. Apollos nyheder fra sidste vinter, La Gomera, De Forenede Arabiske Emirater og Madeira, er med igen og bookes, i særdeleshed De Forenede Arabiske Emirater. Mallorca som vinterferiedestination for de aktive er også i programmet igen og appellerer således til de danskere, der vil cykle og vandre om vinteren i behageligt klima”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

Apollo fordobler oplægget på vinterrejser til Indien med direkte afgang fra Kastrup. Der flvyes med Apollos eget flyselskab, Novair, direkte fra Kastrup til Goa, og der er også 1-uges pladser. Herudover fastholdes Den Kanariske Ø, La Gomera, hvor tre nye hoteller lanceres, bl.a. Parador de la Gomera, som oser af charme og historie og har en fantastisk udsigt over Atlanterhavet. Også De Forenede Arabiske Emirater, hvor især Dubai og ferieparadiset Ras Al Khaimah er populære, fastholdes, mens Madeira der primært appellerer til livsnyderne med smag for mad og vin er på programmet igen.

Efterspørgslen på Egypten er ligeså høj nu, som det var tilfældet før Det Arabiske Forår, hvilket betyder, at Apollo genoptager den direkte rute fra Kastrup til Marsa Alam – et egyptisk dykkerparadis, som ligger lidt sydligere end Hurghada og er mere øde. Også her er der et nyt hotel at booke, som har egen spa; Concorde Moreen Resort & Spa. Herudover tilbydes en lang række andre områder i Egypten med Sharm el Sheikh og Hurghada som de mest kendte.

”Vi kan også se, at Playitas, hvor vi denne vinter regner med, at i omegnen af 18.000 danskere vil aflægge besøg, sælger. Her vil gæsterne bl.a. nyde godt af en ny spa, der netop er indviet. Herudover vil Cofoco, som sidste år fik lov til at revolutionere køkkenet på hotellet, Atlantic Holiday Center på Tenerife, fortsat sætte deres præg på menukortet. Nye hoteller er kommet til i Hurghada og Sharm el Sheikh, og det gælder bl.a. Hotel Aqua Blu Sharm, som er et klassehotel med All Inclusive og egen tilhørende vandpark med 62 vandrutsjebaner, heraf 45 for mindre børn, og det gælder også Alf Leila Wa Leila med egen vandpark”, slutter Rikke Koks Andreassen.

Herudover tilbydes for første gang et Rødehavs-krydstogt, som udgår fra Sharm el Sheikh og kommer rundt til alle de store seværdigheder i Egypten, Jordan, og Israel. Cruiset er med MSC Armonia og inkluderer et stop i blandt andet Petra i Jordan, pyramiderne og Luxor i Egypten og Jerusalem. Cruiset kan naturligvis kombineres med badeferie ved Det Røde Hav.

Apollo sender cirka 50.000 danskere på vinterferie hver vinter, og der flyves fra Kastrup og Billund.

Andre store hotelnyheder:

For mere information:

Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef Apollo Danmark, mobil: +45 22201340

Tags

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS

Glenn Bisgaard

Opgrader til Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Danmarks største rejsearrangører, og vi står for det bredeste charterudbud med mere end 1.450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Sol og varme
Apollo sælger først og fremmest charterrejser til sol- og badedestinationer. Hvad gælder sommeren består udbuddet hovedsageligt af europæiske destinationer, og i vinterhalvåret er det rejsemål som De Kanariske Øer, Thailand, Egypten, Indien og Vietnam, som er mest efterspurgte.

Moderne og fleksibel aktør
Et af Apollos kendetegn er, at vores tilgang til at arrangere rejser er meget moderne og fleksibel. Den vigtigste følelse på rejsen skal være, at et andet land for alvor opleves på landets egne præmisser. Fokus ligger på frihed, hyggelige områder og hoteller samt lokalt præg.

Det skal være enkelt at booke, og al nødvendig information skal være let tilgængelig. Vi sætter en ære i at blive oplevet som moderne og fleksibel med rejser for enhver smag. På egen hånd, i større selskaber, med børn eller på tomandshånd. Flyet skal afgå fra en lufthavn så tæt på de rejsende som muligt, og man skal naturligvis selv kunne vælge, om man vil have transport til hotellet eller en udlejningsbil. På rejsemålet findes et bredt udvalg af hotelalternativer, udflugtsmuligheder og aktiviteter.