Gå til indhold
Dipylon Hus i Carlsberg Byen bliver fremover rammen om Arkitemas 150 medarbejdere i København.

Arkitema Architects flytter til Carlsberg Byen

Arkitema Architects’ nye kontor i København får til huse i en tidligere maltsilo, Dipylon Hus, der er en del af den markante industrielle arkitektur i Carlsberg Byen. Arkitema har selv transformeret bygningen til en moderne tegnestue med et uhøjtideligt og imødekommende miljø og forventer at flytte ind i december 2017.

”Vi er meget tiltrukket af det nye, spændende bymiljø i Carlsberg Byen. Der er en god dynamik, som vi kan nyde godt af og bidrage til med vores 150 medarbejdere i København, samtidigt med at bykvarteret er fyldt med industri- og arkitekturhistorie. Vi er glade for at have fået mulighed for at skabe nyt liv i maltsiloen, som vi med det samme kunne se potentialet i”, fortæller partner i Arkitema, Dorthe Keis.

Tegnestue i historisk kvarter

Arkitemas kommende københavnerkontor ligger i den del af Carlsberg Byen, der har den største koncentration af historisk industriarkitektur. I transformationen af bygningen, hvis historie går tilbage til 1939, lægger Arkitema vægt på at bevare maltsiloens karakter og arkitektoniske identitet udadtil. I de eksisterende rammer skabes et nyt indre med fire etager rundt om et åbent atrium samt en ny tagetage. Lyset bliver hovedsageligt lukket ind via en gennemgående glasfacade på nordsiden af bygningen.

Det bliver en ny oplevelse for medarbejdere og gæster at færdes i et hus, som Arkitema selv skal fylde ud og gøre til sit eget.

”Efter otte gode år i Mikado House, har vores kontor i København nu fået en størrelse, hvor det giver mening at flytte fra et flerbrugerhus til eget hus, som vi kan præge med en endnu stærkere Arkitema-identitet. Den nye bygning kommer desuden til bedre at understøtte den måde, vi gerne vil arbejde sammen på,” siger partner Dorthe Keis.

Dorthe Keis ser frem til, at Arkitema kan give huset nøjagtig den stemning og karakter, der passer til virksomheden. Blandt andet med den nye tilbygning på taget, hvor der kommer til at være kantine og tagterrasse.

”Den nye tagudvidelse bliver et vigtigt og flot samlingspunkt for Arkitemas medarbejdere, der får en fantastisk udsigt over København”, slutter hun.

Regions

Arkitema Architects er grundlagt i Aarhus i 1969 og er i dag Danmarks og en af Skandinaviens største arkitektvirksomheder med næsten 500 medarbejdere fordelt på kontorerne i København, Aarhus, Oslo, Stockholm og Malmø.

Du finder Arkitema Architects her:

Frederiksgade 32, 8000 Aarhus C - Tlf. 7011 7011 - Find vej
Rued Langgaards Vej 8, 2300 København S - Tlf. 7011 7011 - Find vej
Rosenlundsgatan 29C, S 104 62 Stockholm, Sverige - Tlf. 46 (0)8 545 856 00 - Find vej
Stora Varvsgatan 6A, SE-211 19 Malmö, Sverige - Tlf. 46 (0)40 545 521 - Find vej
Hammersborg Torg 3, N-0179 Oslo, Norge - Tlf. 7011 7011 - Find vej

Læs mere om os og vores mange projekter her

Eva Grønbæk

Pressekontakt Kommunikationschef +45 4212 6445

Vi skaber arkitektur for de mange og for det fælles bedste. Resultatet er en evig balancegang mellem bæredygtighed, skønhed og økonomi.