ASICS opfordrer alle sportsfolk til at deltage i udfordringen ‘WANT IT MORE’

Sportsbrandet ASICS stiler efter at levere den mest provokerende og inspirerende brandkampagne nogensinde med sloganet ‘WANT IT MORE’ – en direkte opfordring til alle sportsfolk om at træne mere og realisere deres største præstationsdrømme. Kampagnen fokuserer på, hvor langt sportsfolk inden for alle sportsgrene – og alle aldre – vil gå for at nå deres mål. Kampagnen er designet til støtte ASICS' globale strategi om nå ud til til et bredere og yngre publikum – både inden for løb og andre kategorier.

En vigtig pointe er, at kampagnen baner vejen for nye produktlanceringer inden for forskellige kategorier, bl.a. en ny løbekollektion og en ny træningskollektion. Begge indeholder teknologiske fremskridt fra ASICS Institute of Sport Science, som både forbedrer præstation, stil og komfort.

‘WANT IT MORE’-kampagnen lanceres i dag på asics.com/wantitmore og starter med en åben opfordring til alle professionelle sportsfolk og motionister om at støtte hinanden i deres fælles bestræbelser om at nå deres mål på #wantitmore. Denne kampagne lanceres på olika medieplatforme, bl.a. marketing på de sociale medier.

Fra den 1. marts og i resten af 2016 opdateres den digitale ‘WANT IT MORE’-platform med den årlige sportskalender og inspirerer alle sportsfolk til at holde sig motiverede under træningen ved hjælp af to fokuspunkter:

Fitter in :15-kampagnen – starter den 1. marts og sætter fokus på den hårde træning med en række 15-sekunder lange film, der på forskellige måder viser, hvordan du kan optimere din træning og få mest muligt ud af den. Disse film kan ses på ASICS' Instagram-profil og giver dig tips og udfordringer fra ASICS' hold af sponserede topatleter, eksperter, trænere og træningsmotivatorer samt meget mere.

Train-offs – kampagnen fokuserer på konkurrenceelementet inden for sport og viser såkaldte ’train-offs’, dvs. korte film, hvori sportsfolk – lige fra professionelle til motivatorer og motionister – demonstrerer, hvor hårdt og længe de kan træne og udfordrer hinanden til train-offs, der alle postes på #wantitmore. Efterhånden som året skrider frem, skifter ASICS fra at vise sponserede sportsfolks train-offs til at udfordre verden til at prøve at udkonkurrere disse topatleter.

‘WANT IT MORE’ er selve essensen af ASICS-brandet og opfordrer sportsfolk uanset alder og evner til at presse sig selv til grænsen for at forbedre sig endnu mere. I mere end 60 år har virksomheden været engageret i ungdommen og håbet igennem sporten ved at levere teknologisk innovation, der støtter sportsfolks utrættelige stræben efter konstant forbedring.

”Med denne kampagne stiler ASICS efter at inspirere og motivere sportsfolk til at nå deres mål,” siger Paul Miles, der er Senior General Manager, Global Brand Marketing Division for ASICS Corporation. “Vi ved, at succes inden for sport kommer fra menneskets konstante stræben efter at forbedre sin præstation. Med disse kampagner hylder ASICS den lidenskab, der forbinder professionelle sportsfolk og motionister, og deres fælles kampgejst.”

Den kreative udførelse af kampagnen er udarbejdet af reklamebureauet 180 Amsterdam. Den Oscar-nominerede filminstruktør og dokumentarist Henry Alex Rubin har instrueret filmene, og han blev valgt for sin autentiske og sanselige fortællekunst.

Instagram: @asicseurope, #wantitmore

ASICS Facebook

• reklamekampagne
  • training