Bjarke Wiegand tiltræder som chefkonsulent i ATV den 1. oktober 2017

Fra Mandag Morgen til ATV

ATV – Akademiet for de Tekniske Videnskaber – har pr. 1. oktober 2017 ansat Bjarke Wiegand i en nyoprettet stilling som chefkonsulent med særligt ansvar for relationer og ekstern kommunikation.

Bjarke Wiegand er 50 år og kommer fra Tænketanken Mandag Morgen, hvor han har været ansat som erhvervsredaktør og projektudvikler siden 2005.

Nyansættelsen sker som følge af ATV’s Science & Engineering-projekt, der med støtte fra fem fonde og syv universiteter i de kommende år skal sætte en markant teknologidagsorden og være katalysator for nye initiativer.

Med afsæt i en ingeniøruddannelse har Bjarke Wiegand arbejdet med journalistik, kommunikation og projektudvikling i krydsfeltet mellem mediehuse og tænketanke siden 1994, herunder 12 år for Mandag Morgen.

I den forbindelse har han opbygget en dyb indsigt i den nyeste teknologiudvikling og nye teknologiers betydning for vækst, konkurrenceevne, globalisering og bæredygtighed.

Lia Leffland, akademidirektør, ATV, telefon 41 17 59 59
Bjarke Wiegand, chefkonsulent, telefon 31 64 11 05