Rikke Hamilton ny direktør for Audi Danmark

Rikke Hamilton ny direktør for Audi Danmark

Danmarks største bilimportør, Skandinavisk Motor Co., udnævnte i januar Lars Kornelius som ny administrerende direktør, og dermed blev rollen som direktør for Audi ledig. Den rolle har Rikke Hamilton nu indtaget.

Rikke Hamilton kommer med mange års erfaring fra et konkurrerende premiummærke og senest fra en stilling som salgsdirektør for Danmark og Sverige. Det er således en rutineret kvinde med solide resultater i bagagen, der netop har sat sig i spidsen for Audi i Danmark.

Lars Kornelius har selv ansat sin afløser, og om valget af Rikke Hamilton siger han: ”Det var vigtigt for mig at finde en person, der matcher Audi brandet, og som kan videreføre ambitionen om at være det mest attraktive og innovative premiumbrand i Danmark. Vi står samtidig midt i en tid med fokus på klimaet og deraf følgende store forandringer i både den politiske debat og den teknologiske udvikling, og det har derfor været vigtigt at finde en kompetent ressource med stort branchekendskab for at kunne navigere i dette. På alle punkter var Rikke det oplagte og perfekte valg.”

Fra den nye direktør lyder det: ”Jeg har glædet mig til at blive en del af Audi og teamet bag. Audi har et stærkt modelprogram og har gennem de seneste år satset stort på elektrificering med introduktionen af SUV’en Audi e-tron, Gran Turismoen Audi e-tron GT, den kompakte SUV Audi Q4 e-tron, der har verdenspremiere lige om lidt den 14. april, samt ikke mindst plug-in-hybrid-udgaver i de fleste modelrækker. Den udvikling ser jeg meget frem til at føre videre i Danmark”.

”Kunden har for mig altid spillet en helt central rolle”, fortsætter Rikke Hamilton. ”I min nye position får jeg muligheden for i højere grad at følge kunderejsen for start til slut og arbejde aktivt med alle elementer i rejsen – sammen med vores forhandlere og servicepartnere. Samtidig får jeg mulighed for at arbejde mere med digitalisering for blandt andet at tilgodese kundernes stigende efterspørgsel efter digital information og dialog.”

”Jeg er glad for at arbejde med premiumbrands, med alt hvad det indebærer, og synes, at Audis produkter på alle mulige måder taler til mig, så jeg glæder mig til den rejse, jeg netop har startet sammen med Audi”, slutter Rikke Hamilton.

Audi Danmark er en del af Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Her har importen ligget siden 1975, og i den periode har mærket været igennem en rivende udvikling. Audi har i dag otte forhandlere og 27 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet, og mærket står stærkt med et godt image og et attraktivt og omfattende modelprogram.

Audi AG er en af de mest succesfulde bilproducenter i premiumsegmentet. Mærket er til stede på mere end 100 markeder verden over og har produktion i 13 lande. Dertil har Audi omkring 87.000 ansatte spredt over hele verden, hvoraf 60.000 af dem er i Tyskland. I 2020 solgte Audi på verdensplan knap 1,7 millioner biler.

Audis vision er at være det mest attraktive og innovative premiumbrand, og til fremtidens mobilitet fokuserer Audi på produkter og teknologier, der har tanke på miljøet.