Verdenspremiere på Audi urbansphere concept – 19. april kl. 12

Verdenspremiere på Audi urbansphere concept – 19. april kl. 12

Efter Audi skysphere og Audi grandsphere konceptbilerne præsenterer Audi nu et tredje medlem af sphere-familien: Audi urbansphere concept. Sphere-familien af konceptbiler giver et indblik i fremtiden for Audis design og illustrerer, hvordan Audi definerer fremtidens progressive premium-mobilitet. Audi urbansphere concept blev designet specielt for at imødekomme kundernes behov i megacities. I disse byer, hvor der er mangel på privatsfære, tilbyder konceptbilen Audis hidtil største og mest rummelige interiør.

Ligesom til verdenspremiererne på Audi skysphere concept og Audi grandsphere concept, vil Audi introducere urbansphere virtuelt. Under online-premieren vil Hildegard Wortmann, ansvarlig for salg og marketing hos AUDI AG, Oliver Hoffmann, ansvarlig for teknisk udvikling hos AUDI AG, og Henrik Wenders, Head of Audi Brand, forklare dette næste skridt i Audis transformation. Sammen med designeren Gary Telaak vil de vise, hvordan automatiseret kørsel forvandler interiøret til en mobil verden af oplevelser, uden at rat, pedaler og displays er i vejen. Konceptbilen, der er udviklet i tæt samarbejde med Audis designstudier i Beijing og Ingolstadt, og som er den første Audi, der afspejler især de kinesiske kunders ønsker, viser, hvordan Audi fortolker bilen som et tredje opholdssted.

Verdenspremieren kan følges under Audis ”Celebration of Progress” den 19. april kl. 12 på Audi MediaTV, og der vil efterfølgende blive uploaded pressemateriale på Audi MediaCenter.

Audi Danmark er en del af Semler Gruppen - Danmarks største koncern i bilbranchen. Audi har i dag otte autoriserede forhandlere og 27 autoriserede servicepartnere fordelt over hele landet, og mærket står stærkt med et godt image og et attraktivt og omfattende modelprogram. I 2021 oplevede Audi et rekordhøjt salg, hvor 50% af alle leverede biler på det danske marked var elbiler eller plugin-hybrider.

Audis mål er gennem Vorsprung durch Technik at være det mest innovative premiummærke, og i 2021 meldte Audi AG ud, at mærket accelererer overgangen til elektrisk mobilitet. Fra 2026 vil Audi kun lancere nye modeller, der drives udelukkende af elektricitet, på det globale marked, og frem mod 2033 vil Audi gradvist afvikle produktionen af forbrændingsmotorer. I 2025 er det målsætningen, at alle Audis fabrikker skal være netto-CO2-neutrale, og at premiummærket har flere end 20 fuldt elektriske modeller i porteføljen. Derudover har Audi som en del af Volkswagen-koncernen tilsluttet sig Paris klimaaftalen og har derfor som mål at opnå netto-CO2-neutralitet senest i 2050.

Audi AG er en af de mest succesfulde bilproducenter i premiumsegmentet. Mærket er til stede på mere end 100 markeder verden over og har produktion i 12 lande. Dertil har Audi omkring 87.000 ansatte spredt over hele verden, hvoraf 60.000 af dem er i Tyskland. I 2021 solgte Audi på verdensplan knap 1,7 millioner biler.