Young Mechanics CLUB er AutoMesters nye klub og initiativ for lærlinge.

Ny klub for unge lærlinge i autobranchen

Som landets største kæde af frie værksteder lancerer AutoMester som de første en eksklusiv klub for deres lærlinge, hvor de unge får events og et forum til at ytre sig i. Initiativet er taget for at gøre det mere attraktivt at uddanne sig i autobranchen.

Nu bliver det ekstra fedt at være lærling på et af de 415 AutoMester-værksteder, der ligger fordelt over hele landet. Kæden lancerer nemlig Young Mechanics CLUB, hvor deres lærlinge får tilbudt spændende events og en lukket Facebook-gruppe med information, konkurrencer og ikke mindst mulighed for dialog med hinanden. For AutoMester er Young Mechanics CLUB en vigtig investering.

”Vi vil rigtig gerne gøre noget ekstra for vores lærlinge, for de er en vigtig del af fremtiden i vores kæde. Derfor stifter vi Young Mechanics CLUB, som vi håber, at rigtig mange lærlinge vil være medlem af, og som vi tror på, de får en masse ud af”, siger AutoMesters Kædechef Jan Ankersen og fortæller om opstarten:

”Vi lægger ud med et fedt event med racerkøreren John Nielsen, der var Danmarks første Le Mans vinder. Desuden får de et fagligt boost og vigtigst af alt får de en udbytterig dag med testkørsel af el-biler, videndeling, gokart race og muligheden for at skabe venskaber på tværs af landet”.

En investering i fremtiden

Faglige events bliver en tilbagevendende begivenhed i Young Mechanics CLUB, hvor lærlingene kommer til at møde spændende mennesker fra bilverdenen, får faglig inspiration og mulighed for at opbygge et stort netværk, der kan følge dem i deres videre karriere.

Desuden får AutoMesters lærlinge deres egen lukkede Facebook-gruppe for Young Mechanics CLUB. ”Det er så vidt vides første gang, at en værkstedskæde satser så målrettet på at skabe et inspirationsrum for deres unge lærlinge”, fortæller Jan Ankersen fra AutoMester og fortsætter:

”I den lukkede Facebook-gruppe kan deltagerne netværke videre og holde kontakten til de kollegaer og måske endda nye venner, de får ved at mødes til klubbens events. Desuden vil vi fra kædekontoret løbende udsende nyheder, konkurrencer og meget mere i gruppen. Den er frem for alt tænkt som et forum, hvor vores lærlinge kan kommunikere med hinanden på deres egne præmisser. Vi ønsker ganske enkelt at gøre vores bedste for at skabe udviklende rammer for vores unge lærlinge både fagligt og socialt”.

Arrangementet er blevet udsat et par gange pga. corona, men ultimo maj svinger AutoMester startflaget for Young Mechanics CLUB. Eventet afholdes over tre dage og alle dage er fuldt booket op med AutoMester lærlinge fra hele landet.

Værkstedskæden glæder sig til at kunne gøre det endnu mere interessant og relevant for de unge at uddanne sig til mekaniker i landets største frie værkstedskæde.

AutoMester blev grundlagt i 1993 og har fulgt med udviklingen i autobranchen lige siden. AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med over 420 mærkeuafhængige værksteder i hele landet, der beskæftiger mere end 1.100 dedikerede mekanikere på landsplan og servicerer til sammen over 300.000 kunder.

AutoMester vandt titlerne "Årets Værkstedskæde" og "Årets Tiltag" ved Auto Awards 2019.

AutoMester Danmark ApS er et datterselskab af FTZ Autodele og Værktøj A/S – og har 9 medarbejdere på hovedkontoret i Odense.