Førstehjælpskursus København

Førstehjælpskursus til kørekort i København

Er du i gang med at tage kørekort? Så er det i forbindelse med dette en obligatorisk del at tage et førstehjælpskursus inden køreprøven. Et færdselsrelateret førstehjælpskursus gælder både for knallert, bil, motorcykel samt traktor.

Førstehjælp kan redde liv

Generelt kendskab til førstehjælp kan hjælpe med at redde liv. For hvert år er det desværre tilfældet, at mange mennesker kommer til skade eller mister livet i trafikken, og især i en storby som København. Derfor er det vigtigt, at du som bilist har viden og evner til at kunne udøve førstehjælp i tilfælde af, at der skulle opstå et uheld.

Hvad lærer man på et færdselsrelateret førstehjælpskursus?

Et færdselsrelateret førstehjælpskursus består af 8 timers varighed. Under kurset vil du opnå viden og færdigheder til at:

• Genoplive mennesker, hvis de ikke trækker vejret
  • Bruge en hjertestarter
  • Udøve førstehjælp til skader i forbindelse med trafikulykker, blødninger, knoglebrud og forbrændinger
  • Standse en ulykke samt tilkalde hjælp inden andre kommer til skade
  • Lære at vurdere om en persons tilstand er kritisk og hvor vidt deres behov for hjælp er

Hvor lang tid gælder et førstehjælpsbevis?

Dit førstehjælpskursusbevis er gyldig i to år. Hvis du dog skal bruge dit førstehjælpskursusbevis i forbindelse med kørekort, så er det kun gyldigt i et år. Så du skal ansøge om at komme til køreprøve inden for et år efter, at du har modtaget dit bevis.

Naturligvis er det stadig tilladt at yde førstehjælp, selvom ens bevis er udløbet. Det anbefales dog, at du tager et repetitionskursus for at kunne huske, hvordan man udfører førstehjælp i tilfælde af, at du ender i en situation, hvor uheldet er ude.

Bliv undervist i færdselsrelateret førstehjælp af certificerede instruktører i København

Færdighederne inden for førstehjælp kan gøre en stor forskel. Hearts n’ Minds tilbyder førstehjælpskursus til kørekort i København. Holdet består af udvalgte certificerede instruktører med mange års erfaring i den virkelige verden. Du får dermed et kursus, der består af høj faglig kvalitet og spændende læringsaktiviteter.