Gå til indhold
Adm. direktør June Mejlgaard Jensen fra Azets, der var med til tirsdagens nytårskur på Roskilde Rådhus - og som på vegne af Azets Insight II modtog anerkendelse for Gazelle-prisen af kommunens borgmester Tomas Breddam og det lokale erhvervsliv

Hattrick til Azets i Roskilde

Regnskabsvirksomheden Azets i Roskilde kan for tredje år i træk fejre kåring som Børsen Gazelle. Sammen med 22 andre Gazeller blev virksomheden fejret af Roskilde Kommune ved den årlige nytårskur på rådhuset tirsdag, hvor flere end 250 repræsentanter fra det lokale erhvervsliv deltog

Der var endnu engang fuldt hus i rådhusets foyer og kantine, da Roskilde Kommune og Erhvervsforum Roskilde tirsdag eftermiddag gennemførte den traditionelle nytårskur. Flere end 250 erhvervsfolk deltog tirsdag eftermiddag, da kommunen og byrådet med borgmester Tomas Breddam (S) og erhvervsudvalgs­formand Lars Lindskov (K) i spidsen netværkede med repræsentanter fra det lokale erhvervsliv og hyldede de lokale vækstvirksomheder.

- Det er jo fantastisk, når 23 af vores lokale virksomheder foretager et ekstraordinært vækstmæssigt højdespring og indfrier kriterierne for Børsens Gazelle-kåring. De virksomheder vil vi meget gerne give et skulderklap. Mange virksomheder er i et konkurrencepræget marked, og det kræver derfor noget særligt at vokse så flot, som vores lokale Gazeller har gjort, siger borgmester Tomas Breddam (S).

Vækst i Roskilde

I alt 2043 virksomheder blev før jul kåret som Gazeller af Dagbladet Børsen. En af de lokale Roskilde-virksomheder, der har modtaget prisen, er Azets Insight II, der udfører bogholderi og regnskab – og som indtil efteråret 2019 var kendt under navnet Addea.

I dag er tidligere Addea, der har til huse i den ikoniske tidligere kirkebygning på Vindingevej, en del af den voksende nordiske Azets-koncern, der beskæftiger flere end 3200 medarbejdere inden for løn, regnskab og HR. I Danmark beskæftiger koncernen 300 medarbejdere, heraf 30 på Vindingevej i Roskilde.

- Roskilde er en attraktiv by at drive virksomhed i. Her har vi mange gode kunder, og vi har adgang til kvalificeret arbejdskraft. Men vi er i vækst og kan faktisk godt bruge flere hoveder og hænder, fremhæver administrerende direktør i Azets, June Mejlgaard Jensen, som på virksomhedens vegne modtog håndtryk, champagne og anerkendelse ved nytårskuren på rådhuset.

Azets’ direktør, der selv bor tæt på Roskilde, glæder sig over at være en del af Roskildes erhvervsliv – og over både kommunens og erhvervslivets anerkendelse af Gazelle-kåringen.

- Vi har i de senere år oplevet en fantastisk vækst her i Roskilde, og det glæder mig både på medarbejdernes og på de nordiske kollegers vegne, at det er blevet bemærket af både Børsen og Roskilde Kommune, siger June Mejlgaard Jensen.

Roskilde Erhvervspris også uddelt

Ved nytårskuren blev Roskilde Erhvervspris powered by Danske Bank også uddelt. Den blev overrakt af erhvervsdirektør Jesper Steen Christensen fra Danske Bank Roskilde, der er initiativtager til prisen, og hvor en jury bestående af lokale erhvervsfolk og borgmesteren, finder en vinder blandt de nominerede virksomheder. I år gik erhvervsprisen til højttalervirksomheden System Audio A/S i Himmelev.

Fakta om Azets

Azets er Nordens førende leverandør af teknologi og services inden for regnskab, løn og HR

Azets i Danmark

• Kontor i Herlev, Roskilde, Odense, Fredericia og Aarhus
  • 300+ medarbejdere
  • 3.000+ kunder bestående af virksomheder i alle størrelser inden for såvel den offentlige som den private sektor
  • Omsætning i 2017/18: DKK 250 mio.

Azets som koncern

• Ejet af den engelske kapitalfond HgCapital
  • 3.200+ medarbejdere
  • 22.000+ kunder
  • Omsætning i 2017/18: DKK 1,9 mia.

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Relateret materiale

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.