Bambora i stor kampagne for enklere mobile betalinger incl. MobilePay

I dag lancerer betalingsvirksomheden Bambora en landsdækkene kampagne for at få danske forretningsdrivende til at gøre mobilbetaling mere enkelt og udnytte potentialet i MobilePay maximalt. Kampagnen dækker både udendørs bannere, print- og onlineannoncer, og den forventes at nå ud til cirka 40 % af alle danskere. Formålet med kampagnen er at øge kendskabet til og efterspørgslen på Bamboras nye trådløse kortterminaler, som også accepterer betaling med MobilePay.

9 ud af 10 danske mobiltelefoner har MobilePay-appen installeret. Men indtil i dag har den mobile funktionalitet ikke kunnet udnyttes fuldt ud. Kunder, som vil betale med MobilePay fx på en restaurant, har oftest været nødt til at rejse sig fra bordet for at gå hen til kassen og gennemføre betalingen. Men med Bamboras nye trådløse betalingsterminal er den tid nu ovre. De trådløse terminaler er nemlig udrustet med en chip til MobilePay, så forretningsdrivende kan modtage MobilePay, der hvor deres kunder er.

– At kunne tilbyde en enkel og positiv kundeoplevelse er afgørende for alle forretningsdrivende. Det forsøger vi at formidle i vores nye kampagne med fokus på nem adgang til MobilePay, blandt andet ved hjælp af infografikker og film, som forklarer fordelene ved vores nye trådløse betalingsterminaler, siger Frida Ahrenby, Bamboras europæiske marketingchef.

På kort tid har Bambora etableret sig på det danske marked, blandt andet gennem opkøb af betalingsvirksomhederne DK Online og ePay. I dag vokser virksomheden kraftigt og udfordrer de mere etablerede konkurrenter i Danmark.

– Vi er glade for samarbejdet med Bambora, som stærkt understøtter vores ambition om at samle betaling i ét stykke hardware, der kan håndtere alle slags betalinger. Med den nye lancering af MobilePay-lynbetalinger kan Bamboras kunder samtidig glæde sig over endnu nemmere betalinger gennem deres terminal, siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.

Bamboras markedsføringskampagne lanceres den 8. maj og varer til og med den 30. juni.

• Finans

• denmark

Bambora hjælper virksomheder med at vokse og udvikle sig. Med en række enkle betalingsprodukter gør Bambora det lettere at holde styr på de daglige betalinger – på nettet, i butik, og på mobilen.

Bambora blev grundlagt i 2015 og er en sammenslutning af en række virksomheder med mange års erfaring i betalingsbranchen. Bambora håndterer betalinger i 65 lande til en værdi af 45 mia. euro årligt og har 14 kontorer, 700 medarbejdere og flere end 300 kommercielle partnere i hele verden. Besøg www.bambora.com for mere information.

Claes Nyströmer

Pressekontakt Press contact +46 703 41 46 49