Hver sjette IT-konsulent er svært stresset

Hver sjette IT-konsulent er svært stresset

En global undersøgelse fra Barracuda Networks blandt 500 Managed Service Providers (MSP) viser, at virksomheders behov for IT-ekspertise stiger. Generelt forventer MSPer en vækst i deres omsætning på en tredjedel fra 2021 til 2022. Men den øgede vækst og interesse for bl.a. IT-sikkerhed betyder, at et faretruende stort antal konsulenter er stressede.

Peter Gustafsson, nordisk direktør for Barracuda Networks, ser med alvor på tallene:

“Det er ingen hemmelighed, at der bliver løbet stærkt i IT-branchen. Men at hver sjette MSP siger, at deres gennemsnitsmedarbejder udviser høje tegn på stress, er problematisk. MSPer spiller nemlig en afgørende rolle for en lang række virksomheders IT-drift, bl.a. deres IT-sikkerhed. Så hvis disse konsulenter først sygemelder sig, vil det betyde en svækkelse af IT-sikkerheden i en lang række virksomheder - også i Danmark.”

Herunder er fire nedslagspunkter fra rapporten:

• Hver sjette MSP siger, at gennemsnitsmedarbejderen er svært stresset
    Godt hver sjette respondent (16%) siger, at den gennemsnitlige medarbejder er svært stresset. Samtidig svarer 56%, at stress-niveauerne hos medarbejdere er moderate.
  • IT-sikkerhed er den primære tjeneste, virksomheder vil have
    Hele 92% af de adspurgte svarer, at de oplever et større fokus på IT-sikkerhed end tidligere. De største muligheder ligger inden for netværkssikkerhed (38%), endpoint security (33%) og netværksovervågning og - management (33%).
  • Virksomheder er tiltagende bekymrede for hackerangreb
    80% af de adspurgte svarer, at deres kunder er tiltagende bekymrede for cyberangreb - og at de henvender sig til eksterne leverandører som MSPer om hjælp.
  • Øget vækst i 2022
    Trods udfordrende omstændigheder forventer MSPer, at den gennemsnitlige omsætning vokser med en tredjedel til $12.12 millioner i år fra $8.93 millioner i 2021.

Du kan læse mere om rapporten her:

Om Barracuda

Barracuda Networks tilbyder industriledende og omkostningseffektive it-løsninger inden for netværks- og applikationssikkerhed, e-mail-beskyttelse, informationssikkerhed, backup og arkivering med direkte kundesupport 24/7. Den prisbelønnede portefølje af sikkerhed- og databeskyttelsesløsninger understøtter hardware-baserede, virtuelle og cloud-baserede it-miljøer. Det gør det nemt for organisationer i alle størrelser at arbejde med en overordnet sikkerhedsstrategi, som håndterer alle aspekter af deres netværk, applikationer og e-mails.

Blandt de over 150.000 virksomheder og organisationer, der anvender Barracudas løsninger, findes Boeing, BT, Microsoft, IKEA, MIT, FN, Volvo og SAS samt små og mellemstore virksomheder i over 100 lande. Barracuda arbejder med en klar kanalstrategi og forhandler sine løsninger gennem mere end 5.000 partnere. Hovedkontoret ligger i Campbell, Californien (Silicon Valley) og ejes af det private investeringsselskab Thoma Bravo.

For mere information, besøg www.barracuda.com

Pressekontakt Regional Sales Director Nordics Nordisk ansvarlig hos Barracuda Networks, Inc. +46 709 178014