Forlæng grillaftenen med udendørs pejsehygge

Det er skønt at grille i haven. Men når tusmørket kommer, og grillens sidste glød går ud, henter vi bunker af tæpper og sweatere eller går ind, fordi vi fryser. Det er der nu råd for: BAUHAUS præsenterer to charmerende grill-pejse, der kan forlænge enhver aften i haven.

Forestil dig, at vennerne er ovre til grillmiddag. Efter en god steg og lækre rodfrugter på grillristen begynder kulden at trænge sig på. Men i stedet for at give efter for gåsehuden, lægger I et par kævler træ eller trækul ved ildstedet, hvor I for lidt siden hentede lækker mad. Og med ét bliver spisezonen til et lunt hyggehjørne, der forlænger jeres aften så længe I har lyst til.

Det scenarie er nu muligt med de nye grill-pejse Capri og Zürich fra BAUHAUS. Med åbent ildsted, der både har plads til en stor justerbar grillhylde og rigeligt med brænde, er grill og pejs nemlig forenet i én sjælefuld løsning. Og de solide grill-pejse er lavet af robust beton, der kan tåle al slags vejr. Derfor behøver du heller ikke flytte den ud og ind efter sæson, men i stedet lade den være en charmerende del af haven hele året rundt.

Skab nærvær ved ilden

I århundreder har ild været samlingspunkt for generationer af mennesker, og ildens lune fortsætter med at forene os. Med grill-pejsenes dobbeltfunktion kan ilden også blive samlingspunktet for hele jeres aften. Det store, åbne ildsted inviterer til, at I er flere om at bestemme, hvad der skal på grillristen, og I kan være flere grillmestre rundt om det varme samlingspunkt.

Og når aftenen går ned i tempo, forvandler I bare grillen til pejs, så I kan nyde hinandens selskab og nærværet af flammernes lys og varme. På få minutter forvandles en lækker grillmiddag til ægte, skandinavisk pejsehygge, og grill-pejsen garanterer jer en betydeligt længere og lunere aften.

Fototekster

Foto 1a+b: Med den nye pejs, Capri, inviterer BAUHAUS til lange sommeraftener i godt selskab. Start med en lækker grillmiddag og skab derefter udendørs pejsehygge så længe I har lyst.

Foto 2a+b: Præg aftenen med hygge og levende ild i pejsen Zurich fra BAUHAUS, når I skal slappe af og nyde et glas vin efter en god middag.

Vejledende udsalgspriser

BAUHAUS, Capri pejs: 2.499,- BAUHAUS, Zürich pejs: 5.699,-

Yderligere informationer

For produkter: Grethe Juhl, pressekoordinator, BAUHAUS, tlf. 87 45 05 06.

Vedr. pressemateriale og fotos: Anne Thomsen, Kragelund Kommunikation, tlf. 87 88 20 38,

mail at@kragelund-kommunikation.dk

• design
  • havecenter
  • sommer
  • grill
  • pejs
  • udeliv

Bauhaus er en schweizisk ejet koncern og har været i Danmark siden 1988. Bauhaus er repræsenteret i 17 lande og driver mere end 230 byggevarehuse.

Bauhaus har 16 byggevarehuse i Esbjerg, Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Kolding, Næstved, Odense, Randers, Roskilde, Tilst, Vejle, Viby J og Aalborg.