KOMPLET SORTIMENT AF ARBEJDSTØJ TIL KVINDER I ALLE BRANCHER - PÅ KUN 3 ÅR

KOMPLET SORTIMENT AF ARBEJDSTØJ TIL KVINDER I ALLE BRANCHER - PÅ KUN 3 ÅR

KOMPLET SORTIMENT AF ARBEJDSTØJ TIL  KVINDER I ALLE BRANCHER - PÅ KUN TRE ÅR

I lang tid er arbejdstøj til kvinder blevet alvorligt nedprioriteret. På baggrund af dette tog Blåkläder i 2016 en vigtig beslutning om at tilføje bukser til kvinder i sortimentet. Bare tre år senere er vi stolte over at have komplette kollektioner af arbejdstøj til kvinder i alle professionelle kategorier.

Hos Blåkläder tager vi det for givet, at alle i branchen skal behandles lige med hensyn til arbejdstøj. Vores firma motto: "Korrekt klædt på, sikkert og stilfuldt, indefra og ud" skelner ikke mellem køn.

Fra bukser til kvinder til et fuldt sortiment til kvinder

"Siden vi introducerede vores første bukser til kvinder, har vi udviklet et sortiment til kvinder med mere end 150 produkter. Vores største ambition var at få en række nye kollektioner til flere brancher", siger Rose-Marie Näsström, produktudvikler hos Blåkläder.

I dag har Blåkläder komplette kollektioner, der passer til kvinder i alle professionelle kategorier. Det er noget, vi er meget stolte af, og et område, vi aldrig bliver trætte af at udvikle.
"Vores motivation ligger i den udfordring, det er at udvikle produkter, der gør livet mere sikkert, lettere og mere behageligt for kvinder i deres daglige arbejde," siger Rose-Marie Näsström, produktudvikler hos Blåkläder.

Med hjælp fra verdens skarpeste eksperter

Siden starten er alt tøj blevet udviklet og produceret med hjælp fra verdens skarpeste eksperter - kvinderne der arbejder i branchen. I forbindelse med lanceringen af en ny high vis kollektion i 2016 bad Blåkläder om hjælp fra testpiloter. Det er takket være den uvurderlige feedback fra disse kvinder, at Blåkläder var i stand til at præsentere kollektioner med fantastisk pasform og design.

"Vi testede, ændrede og justerede baseret på kommentarer fra vores testpiloter, indtil den færdige beklædningsgenstand havde en perfekt pasform. Vi har arbejdet og vil fortsætte med at arbejde med vores kvindelige slutbrugere for at tilbyde dem samme niveau af komfort og funktion som mændene allerede har, siger Rose-Marie Näsström.

Seneste nyhed - graviditetsbukser

Det er forfærdeligt at skulle arbejde hele dagen i tøj, der ikke føles behageligt. Blåkläders ambition er at producere tøj, der passer til alle, også dem, der er gravide. Naturligvis med samme kvalitet og holdbarhed som alle andre bukser i sortimentet. Graviditetsbukserne fra Blåkläder er nu ude hos gravide testpiloter og vil blive lanceret i begyndelsen af 2020.

"Det føles fantastisk, at vi endelig kan tilbyde de kvinder, der arbejder under graviditeten, en række arbejdsbukser, der giver en virkelig behagelig pasform. Det er noget, der ikke kun er nødvendigt i branchen generelt, men det er også et vigtigt signal til kvinder, der vælger disse brancher i fremtiden ", siger Rose-Marie Näsström.

Graviditetsbukser introduceres først i de professionelle kategorier high vis og service.

René Christiansen, Country Manager for Blåkläder Danmark
E-mail: rene.christiansen@blaklader.com Tel: +45 2177 0294

Rose-Marie Näsström, product udvikler hos Blåkläder AB
E-mail: Rose-Marie.Nasstrom@blaklader.com Tel: +46 721 909333

BLÅKLÄDER udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sko til håndværkere med høje krav til funktionalitet, kvalitet og design. Vi sælger vores produkter på et internationalt marked via forhandlere. Vores hovedkontor og produktudvikling er placeret i Svenljunga, Sverige. Vi har vores produktionsenheder i Vietnam og Sri Lanka og producerer ca. 3. millioner stykker Blåkläder arbejdstøj årligt. Med 17 datterselskaber i Europa og USA og en årlig omsætning på 100 mio. €, er vi det største brand af arbejdstøj i Norden og en af verdens førende producenter.