RAINFIGHTERS - NY SERIE AF REGNTØJ LØFTER FUNKTION OG SYNLIGHED TIL TRE FORSKELLIGE NIVEAUER!

RAINFIGHTERS

Ny serie af regntøj løfter funktion og synlighed til tre forskellige niveauer.

Når Blåkläder tænker regntøj, er det helt anderledes betingelser end en stille sommerregn der gælder. For fagfolk, der arbejder på land og til søs, er regnen en frygtet modstander, som ikke må undervurderes. Den nye serie er rettet mod professionelle med høje krav til holdbarhed, komfort og funktion.

Med serien, som passende hedder Rainfighters, har Blåkläder ambitioner om at give alle, der arbejder udendørs, regntøj der opfylder krav til lettere såvel som meget ekstreme vejrforhold. Gennem en simpel kategorisering på tre forskellige niveauer kan brugeren nemt vælge regntøj baseret på behov og erhverv.

Ifølge holdet bag denne serie, er der et klart formål knyttet til funktion og brug. Samlet set, er det materialevalget af høj kvalitet sammen med en række praktiske funktioner. Tøjet er designet til at blive brugt ovenpå det almindeligt tøj og kan nemt tages af og på.

Blåkläder Denmark Country Manager René Christiansen, er overbevist om, at den nye serie vil udfylde et behov på markedet:

- Regntøj er bestemt ikke et nyt produktområde for os, men det var tid til en opgradering af den tidligere kollektion. Nu hæver vi regnjakken til samme niveau som vores andre kollektioner. Samtidig ser vi vækstmuligheder i denne kategori. Der er et behov for rigtigt professionelt regntøj til de fagfolk, der ikke kan vælge at blive indendørs, når regnen øser ned.

Det rette valg til enhver lejlighed

Kollektionen er opdelt i 3 forskellige niveauer: “Level 1, 2 og 3.” Level 1 består af lettere og mere grundlæggende regntøj, specielt udviklet til brugere, der ønsker regntøj med en god bevægelsesfrihed. Hver serie består af jakker og frakker med aftagelige hætter, stormlukning, svejsede sømme og funktionelle yderlommer. Bukserne har justerbar benafslutning med knapper, hvilket gør dem lette at trække af og på med sko/støvler på.

“Level 2 og 3” øger funktionaliteten og slidstyrken endnu mere, med en kraftigere metervare til de lange arbejdsdage under ekstreme vejrforhold. Funktionerne omfatter neopren manchetter (våddragtsmateriale), der holder kropstemperaturen, selv når det bliver vådt.

Tydelige beskrivelser letter valget
Terese Wilbaste,
produktudvikler hos Blåkläder, forklarer strategien bag den nye serie:

- Vi har besluttet at skabe slidstærkt og smart regntøj, der fungerer på arbejdet takket være sin høje kvalitet og smarte detaljer. Men vi har også arbejdet med at forklare funktionerne med letforståelige beskrivelser, så du nemt kan se, hvilke behov regntøjet opfylder og hvad materialet kan præstere i forskellige situationer. Kravene på regntøjet ændres afhængigt af forholdene og hvilken type arbejde, det handler om. Ved at emballagen er forsynet med klare beskrivelser af de tre niveauer, ønsker vi at gøre det lettere for vores forhandlere hurtigt at finde det rigtige tøj til kunderne.

Når det kommer til de tekniske detaljer, har der været mange opgraderinger. Terese forklarer:– For eksempel, i Rainfighters kollektionen har vi designet jakkerne med en dropkant, med dræning på bagsiden, der forhindrer vandet i at dryppe ned på skoene. Neopren manchetterne (niveau 2 og 3) lukker tæt om håndleddene og gør det muligt at arbejde med dine arme strakt uden vandet løber ind i ærmet. Der er også praktiske lommeåbninger, der giver dig mulighed for at få adgang til dine værktøjer inden i regnfrakken, noget vi mener vil blive yderst værdsat af professionelle fagfolk.

Slutbrugernes mening betyder meget

René Christiansen uddyber:

– Ikke alle har behov for højt ydende beklædning i deres arbejde, men værdsætter, at tøjet er let og komfortabelt. For andre er det dog meget vigtigt, at beklædningen kan klare hårdt vejr og hurtige temperaturændringer, især her i Nordeuropa. Du kan simpelthen ikke risikere at blive våd og kold når du arbejder udendørs. Med denne serie dækker vi hele behovet.

Han understreger, at Blåkläder som altid lytter omhyggeligt til slutbrugerne.

– Faktisk foregår al produktudvikling i tæt samarbejde med vores slutbrugere. I sidste ende er det dem der bruger tøjet på arbejde. Og de skal være i stand til at stole på, at de arbejder hundrede procent. Derfor er deres mening meget vigtig for os. Vi ønskede også at denne kollektion skulle være lige så let og komfortabel som dit almindelige arbejdstøj, og jeg tror, at vi er lykkedes med det.

Du finder Rainfighters hos udvalgte Blåkläder forhandlere.

René Christiansen, Country Manager Blåkläder Denmark

E-mail: rene.christiansen@blaklader.com, tel: +45 2177 0294

BLÅKLÄDER, en professionel workwear virksomhed, der udvikler, producerer og sælger arbejdstøj, handsker og sko til håndværkere med høje krav til funktionalitet, kvalitet og design. Hovedkontoret og produktudviklingen ligger i Svenljunga, Sverige. Selskabet ejer produktionsenheder i Vietnam og på Sri Lanka. Med 17 datterselskabet i Europa og USA er Blåkläder AB en af markedets største aktører på professionelt arbejdstøj og en omsætning på ca. 900 millioner SEK i 2016.