​Fremtidens donorer findes på gymnasiet

På trods af en løbende indsats mangler blodbanken på Frederikssund Hospital et stort antal bloddonorer, og nu forsøger den at finde fremtidens donorer på Egedal Gymnasium & HF i Stenløse, skriver Sjællandske.

Til morgensamlingen tirsdag den 7. februar klokken 10.45 besøger frivillige fra Frederikssund Donorkorps gymnasiet for at lokke flere af de unge til at tage stilling og eventuelt få tilmeldt sig som donorer, så de senere kan være med til at redde liv ved at give blod.

Der er link til artiklen her nedenunder.

Regions

Hver dag er der nogle, der har brug for blod. Derfor er det vigtigt, at der altid er bloddonorer nok.

Bloddonorerne i Danmark repræsenterer de danske bloddonorer nationalt og internationalt. Vi arbejder for at hverve og anerkende frivillige bloddonorer. Det er vores opgave at sikre den nødvendige blodforsyning på de danske hospitaler, så der aldrig kommer til at mangle blod til patientbehandling. For at sikre det er der behov for ca. 20.000 nye donorer hvert år.

Bloddonorerne i Danmark
Blekinge Boulevard 2