Betontagstenen B&C 30 Ergo fra Monier forbedrer arbejdsmiljøet og er ideel til dansk nybyg.

BMI Group Danmark vinder Byggeriets Arbejdsmiljøpris 2022

BMI Group Danmark vinder Byggeriets Arbejdsmiljøpris 2022 med den unikke letvægtstagsten B&C 30 Ergo fra Monier.

Fagmessen BYGGERI'22 og Danske Byggecentre tildelte tirsdag d. 3. maj Byggeriets Arbejdsmiljøpris 2022 til BMI Group Danmark for betontagstenen B&C 30 Ergo. En tagsten, der, uden at gå på kompromis med kvalitet eller æstetik, er 25% lettere end normale betontagsten.

B&C 30 Ergo er en revolutionerende betontagsten, der letter arbejdet på taget. Den vejer kun 30 kg/m²* - 10 kg mindre end traditionelle betontagsten - og håndværkeren reducerer dermed sin belastning med op til 2,3 tons, når der lægges 200 m² tag. Udover at stenen forbedrer arbejdsmiljøet, er den produceret i Danmark og ideel til dansk nybyg.

I Bygge- og Anlægsbranchen er især ergonomisk slid en udfordring, og 40-50% af erhvervsrelateret sygdom omfatter slidte knæ, ryg og arme. Det er høje tal, som BMI Group Danmark tager alvorligt.

“Vi er yderst beærede og meget glade for at modtage Byggeriets Arbejdsmiljøpris 2022. Det er en stor anerkendelse af vores daglige arbejde. Som Danmarks største producent af tagmaterialer bestræber vi os på at gå forrest i kampen for et bedre arbejdsmiljø og tænker det ind i alle aspekter af vores værdikæde, hvilket B&C 30 Ergo er et konkret eksempel på. - Salgsdirektør, Torben Nielsen.

Vil du vide mere om stenens fordele, og hvorfor den er ideel til dansk nybyg, kan du fredag d. 3. juni kl. 09:00 deltage i et webinar afholdt af BMI Group Danmark. Tilmelding sker her: lettag.nu/webinar.

Produktinformation:
Længde: 420 mm
Bredde: 330 mm
Dækbredde: 298 +/- 1 mm
Lægteafstand ved 17,5-22°: 312-320 mm
Lægteafstand fra 22°: 312-370 mm
Lægteafstand v/vindskedesten: 315-370 mm
Farve: Sort Classic og Koralrød Classic

*10 kg. mindre end normale betontagsten forudsat en lægteafstand på 37 cm.

BMI Group Danmark står bag to af tagbranchens stærkeste brands, Icopal og Monier. I BMI Group Danmark giver vi vores kunder adgang til det bredeste udvalg af løsninger til både skrå og flade tage. For os er et tag ikke bare et tag: Et tag er tryghed, sikkerhed og livskvalitet, og vi tilbyder altid de bedste løsninger til vores kunder, uanset hvilken slags tag de ønsker sig. Hos BMI Group Danmark får vores kunder al den ekspertise og rådgivning, de har brug for, samlet under ét tag - og vi har mere end 165 års erfaring at dele ud af.

Læs mere om BMI Group Danmark på bmigroup.com/dk