BMW CE 02

BMW CE 02: 100 % elektrisk og ideel til byen

To år efter lanceringen af BMW’s elektriske MC-scooter – BMW CE 04 – afslører BMW Motorrad nu en helt ny type elektrisk køretøj, som er ideel til at udforske bymiljøet – og som sigter mod den yngre målgruppe.

Med den nye BMW CE 02 kører BMW Motorrad ind i et nyt og yngre segment. BMW CE 02 kan ikke klassificeres som hverken en el-motorcykel eller en e-scooter, men en ”eParkourer” – tohjulet mobilitet til de urbane områder. Som køretøjstypen antyder, er den både smidig, praktisk, robust og trimmet til den optimale urbane køreoplevelse.

To motorvarianter: både som let motorcykel og EU-knallert
BMW CE 02 har en maksimal effekt på 11 kW (15 hk). Den kraftfulde motor gør det muligt for BMW CE 02 at accelerere fra 0-50 km/t på 3 sekunder. Tophastigheden for modelvarianten med 11 kW er 95 km/t.

BMW CE 02 kommer også i en 4 kW-version (5 hk), som er begrænset til en tophastighed på 45 km/t. Den kan således køres af personer med AM-kørekort eller et almindeligt kørekort til bil.

Op til 90 km elektrisk rækkevidde
Den nye CE 02 er kendetegnet ved den lette håndtering takket være den lave vægt på 132 kg (11 kW) og 119 kg (4 kW) samt en lav sædehøjde på 750 mm. Den mindre størrelse gør den til en optimal følgesvend, når byen skal udforskes. Er man mere til længere eventyr, byder 11 kW-versionen på en elektrisk rækkevidde på op til 90 km. For 4 kW-versionen er rækkevidden op til 45 km.

11 kW-versionen har to luftkølede litium-ion batterier med en samlet maksimal kapacitet på 3,92 kWh. 4 kW-versionen har et batteri med en maksimal kapacitet på 1,96 kWh. Batteripakkerne kan fjernes til service/vedligeholdelse eller opbevaring.

BMW CE 02 leveres med en oplader til et standard husholdningsstik med en kapacitet på 0,9 kW. Som tilvalg fås en oplader med en effekt på 1,5 kW, som gør det muligt for 11 kW-versionen at blive fuldt opladet på cirka 3,5 timer.

To køreindstillinger som standard: Flow og Surf
Den nye CE 02 har som standard to køreindstillinger: „Flow“, der giver optimale indstillinger for cruising gennem bytrafikken, mens „Surf“ giver en mere dynamisk køreoplevelse. Derudover er køremodus „Flash“ tilgængelig som en mere sporty tilføjelse. Denne funktion fås som en del af Highline-ekstraudstyrspakken og som originalt tilbehør fra BMW Motorrad.

Et letlæseligt TFT-display informerer føreren om blandt andet hastighed og batteristatus. Med USB-C-porten er det også muligt at oplade sin smartphone. Ved at bruge BMW Motorrad Connected-appen med Bluetooth kan din smartphone vise, hvornår batteriopladningen forventes afsluttet.

Lancering og pris
Den vejledende udsalgspris for BMW CE 02 starter fra kr. 67.100 for 4 kW-versionen og kr. 75.000 for 11 kW-versionen. Lanceringen i Danmark for begge versioner forventes at finde sted i første halvdel af 2024, men allerede i dag er det muligt at forhåndsbestille.

Højdepunkterne for den nye BMW CE 02

• Leveres i to versioner med maksimal effekt på 11 kW (15 hk) og 55 Nm drejningsmoment. Versionen til AM-kørekort har en maksimal effekt på 4 kW (5 hk) og 55 Nm drejningsmoment.
  • Op til 90 km elektrisk rækkevidde for 11 kW-versionen.
  • BMW Motorrad ABS-bremser (forhjul).
  • ASC (automatisk stabilitetskontrol) og RSC (køremodus tilpasset regenerering).
  • Aftagelig batteripakke til service/vedligeholdelse eller opbevaring.
  • To køreindstillinger „Flow“ og „Surf“ som standard. Køreindstillingen „Flash“ som en del af Highline-udstyret.
  • Lav sædehøjde på 750 mm.
  • Plads til to personer.
  • LED-forlygter inklusive kørelys i dagtimerne.
  • 3,5" mikro TFT-skærm.
  • USB-C-port.
  • Forberedelse af mobilholder til integration med BMW Motorrad Connected-appen.
  • BMW Motorrad Connected Services.