BMW ejerne er stadig de mest tilfredse i Danmark

BMW ejerne er stadig de mest tilfredse i Danmark

BMW ejerne er stadig de mest tilfredse i Danmark - for 6. år i træk. Dette er resultatet af AutoIndex 2017, som netop er offentliggjort.

AutoIndex er en kundetilfredshedsundersøgelse, som udføres af FDM og Loyalty Group med deltagelse af cirka 41.000 danske bilejere. Alle bilmærker bliver målt på bilens komfort og kvalitet, forhandlerens kompetencer, værkstedets kompetencer samt loyaliteten over for mærket.

BMW indtager en suveræn førsteplads med 902 indekspoint ud af 1000 mulige. Dette er en stigning på 1,4 % i forhold til sidste år og den største stigning i undersøgelsen.

Glæden er stor hos den danske importør. Administrerende direktør Jan Askholm udtaler: "BMW Danmark indtager førstepladsen for sjette år i træk, og scorer to 1. pladser og to 2. pladser i de fire kategorier - og opnår dermed det bedste resultat nogensinde blandt alle bilmærker. I år betyder kåringen mere end nogensinde. For cirka to år siden startede vi en rejse sammen med vores forhandlere. Vi benævner det "ONE BMW" og denne betegnelse dækker over en lang række kundeorienterede tiltag, som vi har iværksat sammen og løbende videreudvikler".

Jan Askholm fortsætter: "Det område, hvor vi har forbedret vores placering allermest i undersøgelsen er på værkstedets præstation, hvor vi er gået fra en 11. plads til en 2. plads - en fremgang på 3,2 %. Netop dette område har vi haft stort fokus på, og det er yderst tilfredsstillende, at indsatsen har båret frugt. Vi skylder en stor tak til hele vores værkstedsnetværk for denne fantastiske indsats".

Jan Askholm konkluderer: "Vi startede på et højt niveau, og at vi nu har evnet at rykke os endnu mere er et vigtigt bevis på, at vi er på rette vej. Vi er ydmyge over for, at vores kunder endnu engang har valgt BMW som det mest foretrukne bilmærke og er meget opmærksomme på, at rejsen for at forbedre kundeoplevelsen aldrig stopper".

Med de tre mærker BMW, MINI og Rolls-Royce, er BMW Group verdens førende premium producent af biler og motorcykler, som også tilbyder finansielle ydelser og mobilitetsservice. BMW Group har 31 produktionsanlæg i 14 lande samt forhandlernetværk i 140 lande.

I 2016 solgte BMW Group cirka 2.367.000 biler og 145.000 motorcykler på verdensplan. Omsætningen i 2016 var 94,16 mia. euro og overskuddet før skat var 9,67 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2016 en global arbejdsstyrke på 124.729 medarbejdere.