BMW i7 M70 xDrive i "two-tone" lakering med metallak-farverne BMW Individual Liquid Copper og Sapphire Black

BMW i7 M70 xDrive: Den mest kraftfulde fuldelektriske BMW til dato

Den syvende generation af BMW 7-serien blev lanceret sidste år, og allerede da blev sløret løftet for den kommende topmodel BMW i7 M70 xDrive, som lanceres på det danske marked i sensommeren.

Den perfekte kombination af elektrisk mobilitet, komfort og ydelse er sikret med de 660 hk (485 kW), M-specifik undervogn og en elmotor på både for- og bagakslen. Accelerationen fra 0-100 km/t foregår på kun 3,7 sekunder, hvilket gør modellen til den hurtigste elbil i porteføljen. Topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t.

Maksimal power med M Launch Control og M Sport Boost
Drivlinjen består af en elmotor på bagakslen, som har en effekt på 489 hk samt en elmotor på forakslen, som har en effekt på 258 hk. Dette giver tilsammen et maksimalt drejningsmoment på 1.015 Nm i Sport Mode og hele 1.100 Nm, når M Launch Control og M Sport Boost er aktiveret.

M Launch Control-funktionen sikrer en præcis styring af både moment og antispin. M Sport Boost-funktionen aktiveres ved et tryk på rattet, som ligeledes udløser specifik M Performance-grafik i kontroldisplayet.

Boost-funktionen akkompagneres af et særligt M Performance-lydspor som en del af BMW IconicSounds Electric af den verdenskendte komponist Hans Zimmer.

Det M-specifikke system til styring af firehjulstrækket, styretøjet, støddæmperne og køredynamikken sikrer præcis respons og den velkendte BMW M-feeling. Langdistanceegenskaberne forbedres yderligere med den M-specifikke adaptive luftaffjedring på begge aksler med automatisk selvnivellering og elektronisk styrede støddæmpere.

Ny MAX RANGE-funktion øger rækkevidden
Højspændingsbatteriet på 101,7 kWh giver en elektrisk rækkevidde på 488 til 560 km. Ved at bruge den nye MAX RANGE-funktion kan rækkevidden øges med 15 til 25 procent ved selektivt at begrænse ydelsen og tophastigheden samt at reducere diverse komfortfunktioner som sæde- og ratvarme. Dette kan være relevant, hvis en opladning undervejs af en eller anden grund ikke kan gennemføres som planlagt. Den ekstra rækkevidde aktiveres ved et simpelt tryk på en knap på rattet.

MAX RANGE-funktionen vil fremover være standard i alle fuldelektriske modeller i BMW 7-serien.

Generelt sker AC-opladning med en effekt på op til 22 kW og DC-opladning med op til 195 kW. Rækkevidden kan forlænges med op til 170 km ved 10 min. hurtigopladning.

Ny ”two-tone” metallak samt "Frozen" lakeringer
BMW i7 M70 xDrive kan individualiseres med mere end 100 BMW Individual speciallakeringer. Blandt de mange muligheder er metallakkerne BMW Individual Liquid Copper på nederste del af bilen og Sapphire Black på den øverste. Vælges en af de populære ”Frozen” lakeringer, er de produceret ved hjælp af en innovativ proces baseret på biomasse i stedet for petroleum.

De mange farvemuligheder kan ses her.

Rullende biograf
Bagsædepassagerne kan nyde turen med den unikke BMW Theatre Screen og Bowers & Wilkens surround sound-system, som forvandler bagsædet til en eksklusiv biografoplevelse på hjul (ekstraudstyr).

Det høje niveau af komfort og sikkerhed er yderligere optimeret takket være avancerede systemer til automatiseret kørsel og parkering. Som ekstraudstyr kan ligeledes bestilles automatiske døre, som kan åbnes og lukkes via My BMW appen og med BMW Digital Key Plus ved hjælp af en smartphone.

Premiere, lancering og produktion
BMW i7 M70 xDrive får premiere på den internationale biludstilling Auto Shanghai i slutningen af april og har dansk lancering i sensommeren.

Den vejledende udsalgspris er kr. 1.860.994.

BMW i7 M70 xDrive er den tredje fulelektriske performance-model fra BMW M sammen med BMW i4 M50 og BMW iX M60 og er endnu et vigtigt skridt mod BMW M-afdelingens transformation til elektrisk mobilitet.

Modellen produceres sammen med de andre udgaver af BMW 7-serien på BMW Group Plant Dingolfing. Elmotorerne og højvoltsbatterierne til alle varianter produceres samme sted.

---

BMW i7 M70 xDrive. 660 hk. Rækkevidde 488-560 km. Forbrug 20,8-23,8 kWh/100 km. CO2-udledning 0 g/km. Opladningstid 0-100% ved 22 kW: 5,5 timer. Opladningstid 10-80% ved 195 kW: 34 min. CO2-ejerafgift 740 kr. årligt. Forbrug og rækkevidde kan påvirkes af bl.a. kørestil, terræn og vejr. Bilen er vist med ekstraudstyr.

BMW Danmark er i 2022 – for 11. år i træk – kåret som vinder i kundetilfredshedsundersøgelsen AutoIndex for at have de mest tilfredse og de mest loyale bilejere.