MINI Electric Concept

MINI bliver helt elektrisk

MINI bruger biludstillingen i Frankfurt til at vise sit bud på fremtiden med MINI Electric Concept.

Konceptbilen bringer de ikoniske kendetegn fra MINI ind i fremtiden og er en forsmag på den produktionsklare og helt elektriske MINI, som vil blive lanceret som en MINI 3-dørs i 2019. Dette er præcis 60 år efter, at den klassiske MINI blev lanceret allerførste gang.

De kompakte proportioner på konceptbilen gør den ideel til bykørsel, og netop den urbane mobilitet har været inspirationen for designteamet hos MINI.

“With its characteristic go-kart feeling and powerful electric motor, the MINI Electric Concept is great fun to drive while also being completely suitable for everyday use – and producing zero emissions to boot. That’s how we at MINI envisage electric mobility in tomorrow’s world,” siger Peter Schwarzenbauer, Member of the Board of Management hos BMW AG.

Farven på bilen er Reflection Silver med elektriske detaljer i Striking Yellow. Den gule farve symboliserer energi og solskin.

Den første serieproducerede hybridbil fra MINI var MINI Cooper S E Countryman ALL4, som blev lanceret i foråret. Denne nye model kan køre elektrisk på en distance op til 42 km og dermed emissionsfrit. Dette er første gang i en MINI. MINI Electric Concept er en fortsættelse af denne udvikling. I fremtiden vil alle el- og hybridbiler fra MINI blive lanceret under mærket "MINI Electric".

Med de fire mærker BMW, MINI, Rolls-Royce og BMW Motorrad, er BMW Group verdens førende premium producent af biler og motorcykler, som også tilbyder finansielle ydelser og mobilitetsservice. BMW Group har 31 produktionsanlæg i 14 lande samt forhandlernetværk i 140 lande.

I 2016 solgte BMW Group cirka 2.367.000 biler og 145.000 motorcykler på verdensplan. Omsætningen i 2016 var 94,16 mia. euro og overskuddet før skat var 9,67 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2016 en global arbejdsstyrke på 124.729 medarbejdere.