​Få et personligt og unikt hjem med KARE Design

Hvis folk er forskellige, burde de så ikke også bo forskelligt? Dette undrede de to stiftere af KARE design sig over, hvorefter at skabe unikke og personlige hjem blev de to unge studerendes levevej. Her, 39 år efter, lever de stadig på samme mission og leverer møbler og boliginteriør verden over.

KARE design lader sig inspirere af virkelighedens tid og strømme, men vælger at udvikle og arbejde innovativt med dem, så de altid er et skridt foran. KARE design er derfor kendt som at være firstmover på det stilistiske niveau. Heraf udtrykker brandet en intens passion for skæve designs, der kan betragtes som kunstværker i et hjem, man kan betragte som sit eget atelier. Her er det ingen sag at skabe wauw-effekter i sit hjem med de autentiske og aldrig kedelige designs, her skabes. KARE design er derfor til dig, der ønsker et personligt indrettet hjem med en unik indretningsstil, der ikke ligner naboens. KARE design dekorerer hele verdens boliger med sine 2000 møbelforhandlere fordelt i mere end 40 lande, men i Danmark findes de kun på BOBOonline.dk, der glæder sig over at være udvalgt som eneforhandler for det glamourøse brand.

KARE design blev grundlagt i 1981 af de dengang to studerende, Jürgen Reiter og Peter Schönofen, der havde store ambitioner for virksomheden og mente, at markedet var blevet for ensformigt med begrænsede muligheder for at udtrykke sin egen personlige stil, hvilket de valgte at bryde med. Derfor skabte de brandet, der favnede fantasifulde og nyskabende designs, der ikke før var set. De designede ved at tænke ud af boksen, der siden da er blevet et princip, der er fulgt helt til dørs. De har således oplevet stor interesse og vækst indenfor virksomheden, der stadig ledes under samme ejere med stor passion for de skæve vinkler, hvori virksomhedens sjæl ligger.

Deres sofaborde bærer tydelige præg af det liv, KARE design tilfører hjemmet. Her ses deres Vulcano sofabord, hvoraf bordpladen er lavet af råt og rustikt design af sten, der har til formål at lede tankerne hen på vulkanernes vildskab og varme.

Under samme kategori kan man finde det unikke Jupiter sofabord inspireret af den ydre galakses planet i form af en glasplade og et flot guldfarvet stel af stål.

KARE design favner bredt, og til vinentusiasten har man derfor designet det unikke Collector sofabord af sort fyrretræ og låge med glas, hvori den personlige vinsamling og andre samlegenstande kan være til offentligt skue og ikke fortjener at blive gemt væk.

Tvivlede man nogensinde på KARE design kunstneriske evner, bliver de i høj grad gjort til skamme med denne vægdekoration, Golden Snail, af guld og ramme isort træ. Golden Snail er formet som en snegl, men det er ikke en hvilken som helst snegl. Som ingen anden er den fyldt med en masse gyldne fjer, der er sat sammen og udgør formen. Hver enkel fjer er smukt detaljeret, og det er derfor et kunstværk, man kan bruge uendelig lang tid på at nærstudere.

Det er de færreste hvis næse, der er gået forbi flamingo-trenden, der har spredt sig på tværs af alle de sociale medier. Det er i den sammenhæng blevet en trend, KARE design har taget til nye højder med sin flamingoskulptur, der kommer i en glansfuld pink og fod af sort marmor.

Et tidløst design finder man i det klassiske vægur, der med sine avancerede detaljer af sølv aluminium, stål og glas er yderst populær og passer ind i de fleste hjem.

Til at bringe lys ind i din dagligdag, har KARE design skabt denne one of a kind-loftslampe, Antler Flowers 6-Branched, der som navnet indikerer kun findes én af. Om den er tændt eller ej, vil den sprede en hyggelig stemning i hjemmet, hvori den hænger.

Denne unikke bordlampe, Birds LED, er lavet af porcelæn, hvoraf de tre fugle er formet, med en betonplade, hvori pindene står i niveauforskel af sort metal. Denne enkle bordlampe vil passe perfekt ind i soveværelset med sit behagelige lys og skabe ro i omgivelserne.

En anden lyskilde er denne gulvlampe, Disk Colore, med en regnbue af et farvespektrum i alle retninger. Denne multifarvede skønhed har skulpturelle, runde cirkler i farvet glas, hvilket giver et flot spil til denellers grå og kedelige lejlighed.

En fjerde lampe, der især er præget af KARE design udtryksfulde arkitektur, er denne Prisma Ice Cube loftslampe i klart glas og stål. Loftslampen er lavet i et moderne design og kan minde om en diamant på grund af pærens indespærren i det firkantede glas, der reflekterer lyset på smukkeste vis i hjemmet.

Er du ked af BREXIT, kan du anskaffe dig dette skab af en London telefonboks i rødt træ. Her er der adgang til skabets bøger, service og andet fra alle sider med skabets tre døre.

Lader du dig i stedet inspirere af den japanske indretningsstil, er dette Bamboo skab lige noget for dig. Skabet er anderledes og vintage med to dekorative låger og to indvendige hylder af sort rattan og lakeret stål.

Er du en sand globetrotter, skal dit hjem selvfølgelig spejles deraf. Dette udtryk opnår du med denne moderne Big Bang loftslampe af pulverlakeret stål i guld og brunlige farver, hvor dele af verdenen lyser op.

Ferieminderne skal op at hænge, og her er Deco Cykel opslagstavlen perfekt til det danske hjem, hvor cyklen er et populært transportmiddel. Minderne kan hænge i forhjulet, der hænger ud fra din væg, så du er sikker på at lægge mærke til dem og få glæde af dem.

Drømmer du om endnu større eventyr, vil denne figur, Space Dog, passe perfekt ind i dit hjem som et symbol derpå.

Med dette Sunflower spejl, skinner solen altid derhjemme. Det er et fantastisk spejl med sine spidse, gyldne elementer, der får spejlet til at ligne en sol eller solsikke og både vil sprede glæde og begejstring i det køligere Danmark.

Mangler dit hjem dramatik og elegance, er denne fantastiske, røde Around sofa helt perfekt. Sofaen er polstret med polyester i et fint mønster med knapper og står på fire flot udskårne ben i bøg, der leder tankerne hen på det gamle Hollywood.

Du har endelig placeret dig ufortrødent i sofaen derhjemme, men husets snacks ligger i køkkenet, og du begynder at overveje, om det nu er værd at rejse sig. Kender du det? Det er slet ikke nødvendigt med denne Railway sofa, der er udført som jernbanevogn med håndlavede hjul og træramme. Sofaen kommer i eksklusivt brunt læder, i de bedste materialer, og sikrer en god siddekomfort.

Endnu en sofa, man kan finde hos KARE design, er denne Sandwich sofa i enten denne grå eller mauve-farve. Det er en utrolig flot sofa af velour, hvor farverne gradvist bliver mørkere eller lysere afhængigt af, om du betragter den oppe fra og ned eller omvendt. Sofaen har sølvfarvede ben i lakeret stål, hvilken man kan have glæde af i mange år med sit moderne udseende.

Dette smukke Brooklyn Walnut sofabord er skåret af det smukkeste sheesham træ og har fået en god vandlakering, så det har fået en flot, varm valnøddefarve, der vil passe smukt ind i et hjem med kontrastskabende kolde farver. Derudover er bordet utrolig stabilt og af god kvalitet, så man kan have glæde af det i mange år.

Er hjemmet endelig færdigindrettet, men savner du et kæledyr og har ikke tiden, det kræver? Så vil dette Mr. Penguin sidebord uden tvivl få smilet frem hos både gæster og børn, der vil blive mødt af pingvinen i dit personlige og unikke hjem.

• Hus

• boligtrends
  • forår
  • møbler
  • boligindretning
  • boliginteriør
  • design by bobo

BOBOonline.dk er en online møbelbutik, der har solgt møbler på nettet siden 2010, og er dermed en af landets ældste online møbelbutikker.

De fokuserer på at have et bredt udvalg af stilarter og et unikt udvalg. Flere af deres brands finder du ikke andre steder i Danmark. Her kan blandt andet nævnes Kare Design, som de er eneforhandler af her i Danmark og deres helt egen produktserie Design by BOBO, .

Amalie Bech Worm Pedersen

Pressekontakt Kommunikation 71 99 72 05