Niclas Sandin, administrerende direktør for BookBeat

BookBeat passerer 400.000 betalende brugere

Den 30. november 2015 lancerede BookBeat sin første beta-app på det svenske marked. Mindre end fem år senere, den 24. november 2020, passerede streamingtjenesten for e- og lydbøger 400.000 betalende brugere. Disse brugere er primært at finde i Sverige, Finland og Tyskland. Også Danmark og Polen, hvor en bred lancering for nylig er begyndt, bidrager i mindre skala. Ud over de fem kernemarkeder, har BookBeat appen siden 2019 også været tilgængelig i en engelsksproget version på yderligere 23 europæiske.

- Det er enormt stort at vi når denne milepæl inden vores femårsdag. Vi opnår dette, efter at vi med stor succes har lanceret appen på flere markeder med vidt forskellige forudsætninger - enten i rollen som markedsudfordrer eller markedsleder. Det er alt sammen takket være den anden milepæl, som vi forventes at bestå inden årsskiftet, som er de hundrede fantastiske teammedlemmer, der siden 2015 har valgt at være en del af vores rejse, og har gjort os til det vi er; En virksomhed, der konstant stræber efter at være bedre i dag, end vi var i går. Dette er årsagen til at, vi på under fem år har opnået et niveau, som til sammenligning har taget konkurrenterne over et årti af opnå. Det er også en af nøglefaktorerne i det faktum, at vores over 400.000 betalende kunder hver måned i gennemsnit bruger ca. 25 timer af deres hverdag på at streame bøger gennem os, i stærk konkurrence med alle andre digitale medier, siger Niclas Sandin, administrerende direktør for BookBeat.

Det tog 969 dage, fra lanceringen af BookBeats beta-app, den 30. november 2015, til at tjenesten passerede 100.000 betalende brugere, den 26. juli 2018. Bare 339 dage efter denne milepæl, rundede tjeneste 200.000 betalende brugere, den 30. juni 2019. Og allerede i foråret 2019, kun 298 dage efter at have nået 200.000 betalende brugere, kunne BookBeat den 23. april 2020, tilskrive sig 300.000 betalende brugere. Da BookBeat passerede 400.000 betalende brugere, den 24. november 2020, var det blot 215 dage efter den seneste milepæl.

- Vi er stadig i begyndelsen af vores rejse, og har et mål om at nå en million betalende brugere, inden for få år. En rejse, vi gennemfører trin for trin, 100.000 brugere ad gangen, hvor innovation og vækst bliver summen af alle de datadrevne indsigter, vi sammen skaber og handler på. At vi forkorter tiden mellem hver ny milepæl vi når, ser vi som et skulderklap fra vores brugere, og et vidne om at det vi gør, er helt rigtigt, siger Niclas Sandin.

BookBeat havde til formål at passere 400.000 betalende brugere inden årsskiftet. En milepæl, der nu er nået allerede i november. I 2020 anslås BookBeats indtægter også at overstige 500 millioner SEK.

Emner

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden blev grundlagt i 2015 og ejes af Bonnier Books. I maj 2016 lancerede tjenesten på det svenske marked, og i dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 100 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 28 europæiske markeder, og har mere end 400.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne, Sverige, Finland og Tyskland.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk

Josefin Nordin

Pressekontakt Country Manager Netherlands, Belgium & Denmark +46 73 743 03 63

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 150 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 700.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk