BookBeat sænker prisen på deres mest populære abonnement - og fjerner Unlimited

BookBeat sænker prisen på deres mest populære abonnement - og fjerner Unlimited

Efter at have fjernet Unlimited abonnementet fra de største kernemarkeder i slutningen af sidste år, opdaterer BookBeat nu også tilbuddet i Danmark. Samtidig er prisen på BookBeat Basic blevet sænket. Formålet med ændringen er at gøre det endnu mere tilgængeligt for danskerne at lytte og læse til bøger, men også at sikre en rimelig og bæredygtig løsning ift. honorar til forlag og forfattere.

Fra 2. maj sænker BookBeat prisen på sit Basic abonnement fra 79 kr. til 59 kr. pr. måned. Samtidig introduceres et nyt abonnement, BookBeat Standard, hvor brugerne kan lytte i 50 timer for 99 kr./måned. Ændringerne sker i forbindelse med, at streamingtjenesten fjerner muligheden for ubegrænset lytning.

Om ændringerne fortæller Niclas Sandin, CEO for BookBeat, følgende: ’’Der har været meget snak om udfordringerne på streamingmarkedet det seneste år. Den største langsigtede udfordring for en bæredygtig streamingøkonomi er de ekstreme lyttere. Kun fem procent af vores brugere lytter mere end 100 timer om måneden, mens de står for 25 procent af omkostningerne.’’

Trods det udfordrede streamingmarked, ser Niclas positivt på fremtiden for BookBeat, især givet de nye tiltag: ’’Hvis forretningsmodellen skal fungere på langt sigt, skal streamingtjenesterne enten sænke deres honorar til forlag og forfattere, eller øge den pris, som brugerne betaler. Vi har fundet vores egen løsning på udfordringen, ved at fjerne den stress, som ekstreme lyttere lægger på modellen, og samtidig give et bedre tilbud til dem, der lytter lidt mindre. Kort sagt er det en dynamisk model, hvor brugerne betaler ud fra, hvor meget de lytter. Dette mener vi er både er attraktivt for vores brugere, mens det samtidig giver os mulighed for at opnå en mere bæredygtig økonomi.’’

Josefin Nordin, Country Manager for BookBeat i Danmark, tilføjer: ’’Vi vil gerne gøre det mere tilgængeligt for danskerne at nyde lydbøger i hverdagen, og derfor tilbyder vi nu en endnu laver pris på BookBeat Basic, der er det perfekte abonnement for dem der lytter omkring en halv til en hel time i hverdagene. Samtidig tilbyder vi nu også et nyt abonnement til under 100 kr./måned, når vi lancerer BookBeat Standard, som giver 50 timers lytning pr. måned. I økonomisk pressede tider som disse håber vi, at det giver flere danskere mulighed for fortsat at have en streamingtjeneste til digitale bøger.’’

Den nye model lanceres den 2. maj og så får danske BookBeat-brugere mulighed for at lytte og læse 20, 50 eller 100 timer om måneden til en pris på hhv. 59, 99 og 129 kr. For de få, der lytter over 100 timer, er der også mulighed for at tilkøbe ekstra timer alt efter behov, for at kunne fortsætte med at lytte i den pågældende måned. Med alle tre pakker har brugeren altid adgang til hele BookBeats katalog med mere end 800.000 e- og lydbøger.

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 140 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 600.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk

Josefin Nordin

Pressekontakt Country Manager Netherlands, Belgium & Denmark +46 73 743 03 63

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 150 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 700.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk