Forfatter af Jessica Jackson-serien, Samuel Karlsson, 2021

BookBeat udgiver succesrig krimiserie på det danske marked

I juni 2021 udgiver BookBeat de to første dele i Samuel Karlssons succesrige country noir krimiserie om kriminalefterforskeren, Jessica Jackson. Den første bog i serien, Mordene på Mörkö, der finder sted på den fiktive svenske ø, Mörkö, er en fængende spændingsroman, som holder højt tempo. Relationerne mellem indbyggerne på den lille ø binder historiens karakterer sammen på mange forskellige niveauer, hvilket er med til at komplicere efterforskningen af et mord på øen. På eminent vis formår forfatteren at fange stemningen på Mörkö, og intensivere bogens spænding.

Jessica Jackson-serien har været særdeles populær blandt svenske lyttere, og BookBeat er derfor enormt glade for, og stolte over, nu også at kunne udgive serien på dansk.

”Vi er glade for at vi med dette spændende og inspirerende samarbejde, nu kan tilbyde vores brugere denne gribende, vanedannende og binge-værdige krimiserie. Vi er også utroligt glade for at arbejde med den fantastisk og enestående fortæller, Camilla Qvistgaard Dyssel. Vores mål er at sikre, at vi kan levere den bedst mulige lytteoplevelse til vores brugere”, siger Victoria Vatanskaja, Head of Rights & Production hos BookBeat.

”Rigtig mange danskere elsker at besøge min hjemby i Småland om sommeren. Jeg håber og tror at de også vil kunne lide mine krimier, der finder sted i det samme miljø, med den egenrådige Jessica Jackson i hovedrollen. Velkommen til mørke skove, underfundige karakterer, brusende hav og spændende mordmysterier”, siger Samuel Karlsson.

BookBeat udgiver de tre dele af Jessica Jackson-serien i år.

Om forfatteren
Samuel Karlsson (f. 1969) er forfatter og journalist, og bor sammen med sin familie i Älta uden for Stockholm. Karlsson har skabt en imponerende forfatterkarriere i Sverige med Jessica Jackson-serien, som er enormt succesrig, især i lydbogsformat.

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden blev grundlagt i 2015 og ejes af Bonnier Books. I maj 2016 lancerede tjenesten på det svenske marked, og i dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 100 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 28 europæiske markeder, og har mere end 400.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne, Sverige, Finland og Tyskland.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk

Josefin Nordin

Pressekontakt Country Manager Netherlands, Belgium & Denmark +46 73 743 03 63

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 150 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 700.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk