BookBeat vækstede med 28 procent i første kvartal af 2024

BookBeat vækstede med 28 procent i første kvartal af 2024

Streamingtjenesten BookBeats omsætning voksede med 28 procent i første kvartal af 2024, sammenlignet med samme periode i 2023. Væksten er primært drevet af nye betalende brugere, som ved udgangen af kvartalet steg med 24 procent i forhold til samme tidspunkt i 2023. For hele 2024 er BookBeats mål at vækste med 20 procent til 1,35 milliarder SEK i omsætning, passere én million betalende brugere og nå et positivt EBITA-resultat

– En god start på 2024, hvor vi fortsætter med at vokse med over 20 procent, og samtidig bygger en bæredygtig og profitabel forretning. Kvartalets højdepunkt var, da holdet formåede at slå alle tidligere rekorder for antallet af nye brugere, der tilmeldte sig BookBeat i januar. Den største aldersgruppe af nye brugere i første kvartal i Sverige var mellem 25 og 34 år, hvilket indikerer, at vi får flere til at bruge deres tid og penge på bøger, siger Niclas Sandin, CEO i BookBeat.

De tre største markeder - Sverige, Finland og Tyskland - viste alle fortsat tocifret vækst. Polen er BookBeats fjerdestørste marked, hvor omsætningen er fordoblet i forhold til første kvartal af 2023.

BookBeat er en af Europas ledende streamingtjenester for e- og lydbøger. Virksomheden er ejet af Bonnier Books og blev grundlagt i 2015. BookBeat har været virksom i Sverige siden 2016 og siden 2020 i Danmark. I dag har BookBeat, som har hovedkontor i Stockholm, over 150 ansatte.

På nuværende tidspunkt er BookBeat tilgængelig på 30 europæiske markeder, og har mere end 700.000 betalende brugere, hvoraf størstedelen er at finde på kernemarkederne Sverige, Finland, Tyskland, Danmark og Polen.

For mere information, besøg www.bookbeat.dk

Josefin Nordin