Brings terminal i Greve får 28 nye ladepunkter, mens Taulov får 6 nye

Bring investerer i eldrift – installerer 34 nye ladepunkter

Logistikvirksomheden Bring har en målsætning om, at alle leveringer i Danmark skal ske med elektriske biler i stedet for fossile brændstoffer inden for de næste to år. For at forberede sig på endnu flere elektriske biler installeres nu 34 nye ladepunkter fordelt på 2 terminaler i Danmark.

Totalt installerer Bring 34 nye ladepunkter. Terminalen i Greve får 28 nye ladepunkter, mens Taulov får 6 nye. I dag kan Bring levere til en million danskere med eldrevne køretøjer, og allerede om to år skal alle leveringer i Danmark ske med fossilfri brændsler.

- For at øge antallet af elektriske biler, er det nødvendigt først, at sikre tilstrækkelig adgang til opladere. Derfor har vi investeret i 34 nye ladepunkter, der muliggør hurtigere omstilling til eldrevne køretøjer. I løbet af dette år har vi øget antallet leverancer med el og i dag, kan vi tilbyde levering med eldrevne køretøjer til 1,4 millioner danskere, udtaler Bjarne Lauritsen, Director of Operations hos Bring Danmark.

Den nye investering gør det muligt for Bring at indsætte dobbelt så mange eldrevne biler i driften.