Nye robotter flytter ind på Brings logistikcenter i Greve

Nye robotter flytter ind på Brings logistikcenter i Greve

Bring har netop indgået en aftale med robotvirksomheden Addverb. Fra juli vil fem robotter begynde at arbejde på Brings logistikcenter i Greve.

- Vi er kommet langt med brugen af robotter på flere af vores andre terminaler. Det har givet os positive erfaringer, og nu satser vi også på robotter i Greve. De kan hurtigt træde til og aflaste vores medarbejdere, siger Sander Nielsen, terminalchef på Brings logistikcenter i Greve.

Med hjælp fra de nye robotter kan pakkerne sorteres på flere lokale ruter, hvilket øger effektiviteten og hjælper Bring med at håndtere flere pakker i timen.

- Vi ønsker at kunne sortere pakkerne på flere lokale ruter. Det kan nogle gange være svært på vores logistikcentre i dag grundet pladsmangel, men robotterne fylder meget mindre og giver derfor plads til at håndtere flere pakker, tilføjer Sander.

Logistikcentrene kan allerede dagen inden se antallet af pakker, der skal leveres den efterfølgende dag. Det betyder, at med robotterne kan Bring bedre planlægge produktionen og mandskab, og dermed undgå spidsbelastninger.

Bring har allerede et robotlager i Køge, men tilføjer nu robotter til endnu et logistikcenter. Robotterne fra Addverb lejes af Bring og skal testes frem til slutningen af efteråret 2024.

Regions