VetFamily A/S og Brogaarden ApS indgår samarbejde

VetFamily er et europæisk dyrlægefællesskab, der i Danmark består af mere end 130 klinikker fordelt i hele landet. VetFamily brandet er i dag mest knyttet til kæledyrsområdet, men har også flere hestedyrlæger med i gruppen. I det nye samarbejde, får alle VetFamilys danske medlemmer ikke bare adgang til Brogaardens velkendte sortiment af hestefoder og tilskud, men også til den know-how Brogaardens Fodringsrådgivning har opbygget gennem mere end 30 år.

”For VetFamily er det helt afgørende, at vores leverandører både leverer produkter af høj kvalitet, men mindst lige så vigtigt er det, at de besidder viden, som bidrager værdimæssigt til vores medlemmer. Som medlem af VetFamily er vores dyrlæger og veterinærsygeplejersker medlem af et kompetent netværk hvor vi trækker på hinandens erfaringer og ekspertise, og her ser vi gerne at vores leverandører indgår som en del af fællesskabet. På den måde, sikres dyrene den bedste behandling”, siger Anja Mikkelsen, Markedschef i VetFamily.

Brogaarden har i mere end en menneskealder arbejdet for, at danske hesteejere får adgang til den bedst mulige viden om, hvordan hesten fodres for optimal trivsel. Som led i denne mission, samarbejder Brogaarden med mange af branchens aktører, bl.a. skoler og universiteter, for at udbrede kendskabet til fodringens betydning for generel trivsel, men også betydningen for forebyggelsen af ernæringsmæssige ubalancer, som kan føre til flere forskellige sygdomme og lidelser, der er almindelige hos heste.

”Det er først indenfor de seneste 15-20 år, at fodringens rolle i sygdomsforebyggelsen af for eksempel mavesår og forfangenhed er blevet anerkendt og veldokumenteret. Det er op til hesteejeren selv at søge den viden, og i dag er meget af ekspertisen samlet hos de virksomheder, som sælger hestefoder. Ofte ser dyrlægen først hesten når det er gået galt, så med denne aftale er det vores mål, at bidrage til øget samarbejde mellem os som leverandør af foder og ernæringsrådgivning, og dyrlægerne, som spiller en helt afgørende rolle for den seriøse formidling til hesteejerne. Jeg er overbevist om, at dette samarbejde på tværs af brancheaktørerne på sigt betyder bedre rådgivning, og dermed bedre trivsel for de heste vi holder i vores varetægt”, siger Rolf Momberg-Jørgensen, en af Brogaardens ejere.

I det fremtidige samarbejde lægger begge virksomheder vægt på at styrke formidlingen om korrekt hestefodring, og bidrage til, at begge parters personale får glæde af samarbejdet gennem samarbejde og videns udveksling.

For yderligere information, kontakt:

Anja Mikkelsen, Markedschef hos VetFamily: Anja.mikkelsen@vetfamily.dk – 42 80 10 10

Rolf Momberg-Jørgensen, medejer i Brogaarden: rm@brogaarden.eu – 26 81 70 80

• Partnerskab, samarbejde

BROGAARDEN® er et af markedets stærkeste brands indenfor salg af, og rådgivning om, dyrefoder. Foruden tre detailbutikker har virksomheden et omfattende engrossalg af dyrefoder til den skandinaviske specialhandel, såvel som professionelle brugere af dyrefoder f.eks. zoologiske haver, universiteter og farmaceutiske virksomheder. Vi har egen produktudvikling, og har agenturer for bl.a. Dodson & Horrell Ltd., Animalife Ltd., Pro-Nutrition Flatazor, Hartog, Granovit, Altromin GmbH., Research Diets Inc., Tapvei Oy, LBS Bioservices Ltd. I offentligheden er vi særligt kendt indenfor salg og rådgivning om ernæring til hesteejere.

Vi er ca. 50 medarbejdere i butikkerne, kontorerne og på landevejen.

Rolf Momberg-Jørgensen

Pressekontakt Salgs- og marketing direktør, ejer Ansvarlig for salg, markedsføring, rådgivning, sponsorater og kontakt til uddannelsesinstitutioner 26817080