Brunatas nyudviklede app skaber overblik over forbrugsvaner

Brunata sætter en ære i at bidrage til en bæredygtig adfærd for at fremme økonomiske og miljømæssige besparelser. Derfor er der nu taget endnu et initiativ for at give alle beboere indblik i egne forbrugsmønstre. Tanken er, at det skal være nemt og hurtigt at få et overblik over sit forbrug inden for både vand, varme og energi. Brunata har derfor valgt at lancere en brugervenlig app, der skal imødekomme dette behov.

Appen har et enkelt design, der sørger for at guide beboeren intuitivt igennem sit eget forbrug, som præsenteres i letlæselige grafer og tabeller. Al data fra målerne synkroniseres dagligt med appen for at give et retvisende billede af det nuværende forbrug.

Herudover giver appen mulighed for at sammenligne igangværende måneds forbrug med samme måneds forbrug det foregående år. Som en ekstra service tilbyder appen yderligere at sende en push-besked til beboerne i tilfælde af, at igangværende forbrug skulle overstige forbruget i samme måned sidste år.

Ved at give indsigt i individuelle forbrugsvaner fungerer appen som endnu et skridt på vejen mod en mere bæredygtig og miljørigtig verden.

• Miljø, energi

Det er vores mission at fremme bæredygtigt adfærd gennem energibesparelser og at levere retfærdig fordeling af udgifterne til vand, varme og el til beboerne baseret på præcise målinger af individuelt forbrug. Undersøgelser viser nemlig, at individuel måling og forbrugsafregning medvirker til bedre udnyttelse af ressourcerne, og kan medføre en besparelse på op til 40 % når forbrugerne er bevidste om deres egen forbrug.