Gå til indhold
Burger King går i luften med ny kampagne: Inviterer danskerne ind imellem bollerne

Pressemeddelelse -

I dag går Burger King i luften med kampagnen ‘REAL IS KING’, der sætter fokus på Burger Kings kerneprodukt: Den gode burger, der hver dag laves af friske råvarer uden kunstige tilsætningsstoffer. Kampagnen er lavet af det danske kreative bureau UNKNOWN og er tiltænkt det danske marked, men bliver nu lanceret i hele Norden.

Friske råvarer, 100 % oksekød og ingen kunstige tilsætningsstoffer skal være det, som gæster tænker på, når de sætter tænderne i en af Burger Kings burgere. Burger King vil med deres nye kampagne ‘REAL IS KING’ invitere danskerne helt tæt på arbejdet bag den perfekte burger, så de næsten kan duftes gennem skærmen.

“Vi udvikler løbende vores produkter og fokuserer meget på at smagsudvikle og finpudse. Vi ved fra undersøgelser, at smag og kvalitet er en høj prioritet for vores gæster, og derfor er det naturligt for os at fremhæve de ting, der gør vores burger unik," siger Mila Hvilshøj, brand manager hos Burger King.

I den nye kampagne ‘REAL IS KING’ viser Burger King, hvordan den første bid er den sidste del af rejsen for råvarerne.

Mere synlighed i det danske marked

I efteråret kunne Carsten Lambrecht fejre 1 år på tronen som landechef for Burger King Danmark samt den nye titel som landechef i Sverige. Og med Carsten Lambrecht i spidsen for Burger Kings retning i de to markeder, bliver kampagnen det første led i en ny strategi, der skal styrke brandets synlighed.

“Tidligere har vi ikke været gode nok til at fortælle om kvaliteten af vores produkter, så derfor er jeg glad for, at brandet er på vej et nyt sted hen. Ærlighed, kvalitet og smag går hånd i hånd i vores nye kampagne, og jeg glæder mig til at opleve, hvordan danskerne tager imod det,” afslutter Carsten Lambrecht, landechef for Burger King Danmark og Sverige.

Kampagnen bliver lanceret d. 22. april 2024 og består af en række korte film samt fysiske og digitale annoncer og går live på både TV, sociale medier og i restauranterne. Kampagnen er lavet af det danske kreative bureau UNKNOWN.

Kategorier

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere. BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S
Raffinaderivej 8