Gå til indhold
Oliver Lundgaard, Indehaver Fodbold- og Event sammen med Carsten Lambrecht, Landechef Burger King Danmark

Pressemeddelelse -

Burger King vil tilbage til lokalmiljøerne med nationalt samarbejde med Fodbold- og Event

Burger King Danmark er klar til flere lokale samarbejder efter de i starten af året indgik et stort partnerskab hos en af Danmarks førende fodboldskoler for børn og unge hen over sommeren, nemlig Fodbold- og Event.

De danske Burger King restauranter er lokalforankret selvom de er en del af en global kæde. Det er årsagen til at Burger King Danmark har indgået et partnerskab med Fodbold- og event der afvikler fodboldskoler i hele Danmark. Som guldpartner hos fodboldskolerne ved Fodbold- og Event er Burger King med til at skabe et udviklende og lærerigt miljø gennem fodbolden hos tusinde af børn og unge med fodboldskoler i over 50 danske byer hen over sommeren.

Med dette store samarbejde slår Burger King et slag for de lokale partnerskaber og en ny, tættere forbindelse med de lokalområder, som restauranterne er en del af. Carsten Lambrecht, Landechef hos Burger King Danmark, glæder sig over et stort nationalt samarbejde og håber på flere lokale partnerskaber i fremtiden.

"Hos Burger King tror vi på at give tilbage til vores lokalsamfund og arbejder på at samarbejde med projekter, der skaber positiv forandring. Vi er særligt glade for, at Fodbold- og Event støtter op omkring fællesskabet, som sporten kan tilbyde og ser frem til et stærkt samarbejde med Fodbold- og Event. Med dette og de mange andre mindre samarbejder vores restauranter indgår hver dag, håber vi, at Burger King kan blive det oplagte valg når for lokale foreninger i Danmark.”

Foruden et stærkt partnerskab med Fodbold- og Event støtter Burger King også op omkring fællesskabet med konceptet ”Ugens Konge-Kammerat”, som bliver tildelt et deltagende barn, der udviser særligt engagement og fællesskabsånd imens skolen er i gang.

”To ting der altid kan bringe folk sammen, er sport og mad. Derfor er vi også meget begejstret for at vi har sikret os et stærkt samarbejde med Burger King. Samarbejdet og det nye Ugens Konge-Kammerat styrker Fodbold- og Events vision om at bringe børn og unge sammen i et fællesskab omkring fodbold og gode stunder hvad enten de er med for at få nye venner eller blive den næste Christian Eriksen," Siger Oliver Lundgaard, Indehaver af Fodbold- og Event.

De lokale Konge-Kammerater bliver udvalgt af Fodbold- og Event og får mulighed for at tage en håndfuld venner eller familie med på den lokale Burger King, hvor de skal lave deres egen flammegrillede Whopper og få en konge oplevelse som tak for indsatsen på fodboldskolen.

Om Burger King

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere. BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Om Fodbold- og Event

Fodbold- og event tilbyder fodboldskoler for børn mellem fem og femten år. Fodbold- og Events projekter fremmer en aktiv livsstil blandt børn og unge, der elsker fodbold og rigtig gerne vil blive dygtigere til fodbold uanset om man er øvet eller nybegynder. Med over 40 skoler i Danmark tilbyder Fodbold- og Event fodboldtræning med fokus på færdigheder, oplevelser og personlig udvikling. Strategien er at skabe fællesskab og sociale bånd gennem fodbold, så børn kan møde nye kammerater, dyrke glæden ved fodbold og have det sjovt, samtidig med at de gerne skulle blive en bedre fodboldspiller i løbet af ugen på fodboldskolerne.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S
Raffinaderivej 8