Gå til indhold
I denne stil kommer den nye Burger King i Taastrup til at se ud. Billedet er fra Burger King i Norge.

Taastrup får en ny konge til byen

Burger King er en del af den udvikling Høje Taastrups kommune er i. Sammen med en række andre forretninger, kommer kongen nemlig til at åbne d. 7. marts. Burger King glæder sig til at tilbyde flammegrillede burgere til de mange shoppende gæster og beboere i lokalområdet.

Der sker meget i Taastrup i disse tider og nu melder kongen også sin ankomst. Flere og flere butikker og restauranter åbner i bydelen omkring Helgeshøj Allé. Blandt dem er Burger King og selvom der allerede er et par Burger King-restauranter i nærheden, kan det unge team i den nye restaurant i høj grad mærke begejstringen fra lokalområdet.

Flere af de nye ansatte er fra lokalområdet og Burger King har også samarbejdet med Høje Taastrup Ungecenter for at give lokale unge jobmuligheder. Restauranten kommer til at have Victor Jung Månsson (21) ved roret og trods hans unge alder har han allerede mere end 7 års erfaring fra servicebranchen. De sidste 2 år har Victor arbejdet som manager i Burger King Køge og selv er han bosat i Haslev. Sammen med sit team på 40 ansatte har han arbejdet benhårdt op til åbningen.

”Jeg er meget glad for at være en del af den udvikling byen har gang i! Teamet glæder sig til at slå dørene op og give den gas her i Taastrup. Vi er et ungt og stærkt team og jeg ser allerede stort potentiale i dem alle sammen. Jeg glæder mig til at være med til at udvikle både restauranten og personalet. Jeg startede jo selv som manager for kun 2 år siden og nu er jeg restaurantchef. Det beviser jo bare at Burger King er et godt sted at gøre karriere som ung!” siger Victor, der fra d. 7. marts står klar med sit team i Burger King Taastrup.

Den nye restaurant har en skandinavisk præg med fokus på træ og med en mere åben lobby. Restauranten har siddepladser både indendørs og udendørs, når vejret tillader det. Der er også mulighed for Drive Thru for gæster, der er på farten. Det bliver også muligt at til levering med forskellige leveringstjenester.

Den første Burger King restaurant i Danmark åbnede i 1977 og med åbningen af restauranten i Taastrup, kommer der til at være i alt 59 Burger King restauranter i det danske kongerige.

Burger King åbner d. 7. marts klokken 10:00 på Helgeshøj Alle 32B i Taastrup. Åbningstiderne vil fremover være fra klokken 10:00 til midnat alle dage.

Regions

Hver dag besøger mere end 11 millioner gæster BURGER KING® restauranter rundt om i verden. Med vores flammegrillede Whopper® er vi kendt for høj kvalitet og velsmagende, flammegrillede burgere. BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Burger Kings første restaurant i Danmark åbnede 9 1977 i København på Vesterbrogade. Siden da har vi udvidet til over 50 restauranter Danmark og flere end 270 i hele Scandinavian. King Food AS(N)/AB(S)/AS(DK) er master franchisetager i Skandinavien og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. King Food har kontorer i Stockholm, Oslo og København.

Marcus Voldum

Pressekontakt Kommunikationsansvarlig PR & Kommunikation
Carsten Lambrecht

Pressekontakt Managing Director

Burger King Danmark

BURGER KING® blev grundlagt i 1954 og er den næststørste fastfood-hamburgerkæde i verden. Hos BURGER KING® er det vores forpligtelse til førsteklasses ingredienser, signaturopskrifter og familievenlige madoplevelser er det, der har defineret vores brand i mere end 50 succesrige år.

I dag er King Food Danmark A/S masterfranchisetager i Danmark og er ansvarlig for brandet og dets franchisetagere. Globalt er Burger King brandet ejet af Restaurant Brands Internationale (RBI) med hovedsæde i Miami, USA.

King Food Danmark A/S
Raffinaderivej 8