Chauffør Michael Holten Hansen har 25 års jubilæum i Bygma Randers den 23. august

25 år som chauffør i Bygma Randers

Chauffør Michael Holten Hansen kan fejre 25 års jubilæum i Bygma Randers den 23. august.

Under aftjeningen af sin værnepligt tog Michael Holten Hansen stort kørekort. Det gav ham så meget smag på at køre lastbil at han - efter en kort periode med fabriksarbejde – søgte job som chauffør. Han blev ansat i en trælasthandel, som dengang Holdgaard & Aaquist, nu Bygma Randers.

Drømmen blev opfyldt
I første omgang måtte Michael gøre sig bekendt med virksomhedens materialer og arbejdsgange, og han startede derfor på lageret. Herefter fik han lov til at køre varer til kunderne med en mindre varebil, inden han endelig fik drømmen opfyldt og blev chauffør på den store lastvogn med kran. Den har han kørt lige siden.

Michael nyder friheden ved det selvstændige arbejde, og at kunne give tankerne frit løb, når han kører på landevejen. Men han nyder også kontakten med kunden, når han når frem til byggepladsen, hvor materialerne skal afleveres. ”Tit får vi en god snak om hvor varerne skal sættes, og så snakker vi lidt om vind og vejr”, siger Michael.

Fodbold og live koncerter
I løbet af de 25 år Michael Holten Hansen nu har været ansat, har Bygma Randers været igennem store moderniseringer. ”Vi har fået håndværkerbutik, nye lokaler og langt bedre faciliteter” siger Michael, der sætter pris på det gode sammenhold med kollegerne, der ofte går ud og ser en fodboldkamp sammen.

Privat bor Michael sammen Annemette i den lille landsby Snæbum uden for Hobro. Parret holder af at gå til live koncerter og favoritterne tæller blandt andet Vollbeat og Metallica.

25 års jubilæet den 23. august markeres internt i Bygma Randers.