Fra venstre tidligere salgstrainee og nuværende intern sælger i Bygma Otterup, Casper Holten Nielsen, nuværende salgstrainee i Bygma Amager, Rasmus Gjørup og salgschef hos Bygma Amager, Daniel Green Larsen.

Bygma vil åbne døren til fællesskab og muligheder

Når Karrieredagene 2024 løber af stablen i Aalborg, Billund og København, vil Bygma spilles en særdeles aktiv rolle. De vil gøre det klart for de besøgende, at der kan vente en verden af fællesskab og muligheder, hvis man bliver en del af Bygma som salgstrainee.

For Bygma står 2024 i høj grad i rekrutteringens og promoveringens tegn. Den danske familieejede virksomhed sætter nemlig alle sejl ind på at sætte fokus på de erhvervsuddannelser, der i disse år har trange kår – og dermed også gøre puljen af eventuelle handelselever større. Deltagelsen på Karrieredagene 2024 er et godt skridt på den vej, som Bygma forfølger.

- Vi har et ansvar for at promovere erhvervsuddannelserne, og det vil vi gerne tage. Det gør vi naturligvis med vores aktive deltagelse på Karrieredagene 2024 – men vi løfter også ansvaret med andre initiativer. Senest har vi lanceret Bygma Talentlegat, der har det samme ambitiøse mål for øje, lyder det fra Anette Sondrup, der er HR Direktør i Bygma.

Det fysiske møde er vigtigt

For mange unge mennesker kan vejen til at vælge en karriere være brolagt med tvivl og tanker. Hvis de møder Bygma på messerne, er det koncernens håb, at de kan hjælpe de unge mennesker til at blive klogere på, hvilken karrierevej de skal vælge.

- Vi tror på, at mødet ansigt til ansigt spiller en kæmpe rolle, når man som ungt menneske står og skal vælge en karrierevej. Derfor har vi også prioriteret at have de rette folk med i form af tidligere eller nuværende salgstrainees samt lokale ledere i enten Aalborg, Kolding og København. Det gør, at vi kan skabe relationer med de unge mennesker, nøjagtig som vi gør det med vores kunder i hverdagen i Bygma, fortæller Anette Sondrup inden hun fortsætter.

- På den måde giver vi de besøgende muligheden for at komme hele vejen rundt om, hvad det vil sige at være salgstrainee i Bygma. Det synes vi i al beskedenhed, at forløbet fortjener.

Det bedste fra to brancher

Går man hjem fra karrieremessen med en salgstrainee i maven, så kan man blive en del af en virksomhed, der bevæger sig i krydsfeltet mellem handels- og byggebranchen. Det betyder, at man ikke kun bliver klog på kunderelationer og salg. Man bliver også klogere på hvilke udfordringer byggebranchen står over for – og hvordan de kan løses.

- Som salgstrainee i Bygma har man en unik mulighed for at være en del af en virksomhed, hvor mulighederne er mange – og det er endda både inden for handel og byggeri, lyder det fra Anette Sondrup, der fortsætter:

- Vi tager gerne det ekstra skridt, der skal til for, at starten som salgstrainee i Bygma kan være starten på en god karriere, hvor kunderelationer, digitalisering og byggeriets grønne omstilling kan være grundstenene. Det mener vi, er et rigtig stærkt fundament.

Et blomstrende fællesskab

Som en del af det at være salgstrainee i Bygma er man ikke kun sammen med alle sine kollegaer, når man er på skolebænken. Bygmas salgstrainees kommer også på et fælles introforløb. Lægger man det sammen med dagligdagen i Bygma, peger Anette Sondrup på, at det er en blanding, der skaber et særligt fællesskab. Noget der også bliver bekræftet fra tidligere og nuværende salgstrainees.

- Der er ca. 80 salgstrainees under uddannelse i øjeblikket. Når vi spørger de nuværende og tidligere, siger de, at der bliver skabt et helt særligt fællesskab, der går ud over, hvad de havde forventet. Det glæder os, da det i høj grad er det, vi sigter efter, lyder det fra Bygmas HR-direktør, der ikke kan lade være med også at komme ind på en af de muligheder, virksomheden tilbyder udvalgte salgstrainees.

- Bygma er en danskejet virksomhed med et internationalt udsyn. For vores salgstrainees betyder det blandt andet, at man kan blive udvalgt til et praktikophold i et af vores nordiske datterselskaber. Senest har vi haft fire salgstrainees i henholdsvis Sverige og Island, afslutter Anette Sondrup.

Karriedagene 2024 for Handelsuddannelsen løber af stablen den 23. januar i Bella Centeret i København, den 25. januar i Aalborg Kongres og Kultur samt den 1. februar i Legoland Conference i Billund.