Første spadestik til Bygmas nye trælast- og logistikcenter blev taget af (fra venstre) Johnny Søtrup, tidligere borgmester i Esbjerg, regionsdirektør i Bygma Michael Madsen og direktør for Bygma Esbjerg Michael Bertelsen.

Et spadestik tættere på DGNB-certificeret trælast- og logistikcenter i Esbjerg

Onsdag blev første spadestik taget til byggeriet af Bygmas nye 11.000 kvm. store trælast- og logistikcenter tæt ved motorvejen i Esbjerg. Med investeringen i sin anden lokation i Esbjerg fortsætter Bygma sin strategi om en stærk tilstedeværelse i de større danske byer.

I høj sol blev den ceremonielle spade stukket i det esbjergensiske muld af Johnny Søtrup, tidligere borgmester i Esbjerg, flankeret af regionsdirektør i Bygma Michael Madsen og direktør for Bygma Esbjerg Michael Bertelsen.

Bygma går forrest
Ved arrangementet fremhævede Johnny Søtrup, at det var glædeligt at se Bygma gå forrest med det gode eksempel ved at bygge DGNB Guld-certificeret.

- Hos Bygma har vi en ambition om at være håndværkernes foretrukne sparringspartner, når det kommer til den grønne omstilling, certificeringer og valget af mindre klimabelastende byggematerialer. Derfor er det oplagt, at vi også selv vælger at bygge DGNB-certificeret, udtaler Michael Madsen, der er regionsdirektør hos Bygma med ansvaret for de 13 butikker i Region Syd, og fortsætter:

- Desuden er certificeringen en garanti for, at byggeriet er opført og efterfølgende drives bæredygtigt, og det er helt i tråd med Bygma Gruppens egne ambitioner, når det kommer til miljø.

To perfekte placeringer
Den største danskejede leverandør af byggematerialer til det professionelle og private marked råder allerede over et Bygma proffcenter i Esbjerg. Men det kommer det nye byggeri ikke til at ændre ved:

- Med det nye proffcenter investerer vi i vores tilstedeværelse i Esbjerg, og vi tror på, at det kun bliver til vores kunders fordel, at de fremover kan finde os hele to steder med central beliggenhed ved indfaldsveje til byen, fortæller Michael Bertelsen, direktør for Bygma Esbjerg.

Bygmas nye trælast- og logistikcenter forventes åbnet 1. januar 2025 og kommer til at bestå af godt 11.000 kvm bebygget areal med lagerhaller, proff- og logistikcenter, heraf 4.000 kvm overdækket drive-in område.