BECK ER TILBAGE – FIRE NYE FILM ER I PRODUKTION

Til efteråret vender Beck stærkt tilbage i fire nye film, som får eksklusiv premiere på C More.

Til februar starter optagelserne til den 39. Beck-film i serien og når de sidste optagelser er i kassen, er der totalt produceret 42 film med Peter Haber i titelrollen.

De nye Beck-film bliver en direkte fortsættelse, hvor vi sidst forlod Beck-gruppen. Martin Beck (Peter Haber) er nu en højt rangeret chef og Alexandra Beijer (Jennie Silferhjelm) leder arbejdet i gruppen og har Steinar (Kristofer Hivju), Oskar Bergman (Måns Nathanaelson), Ayda Cetin (Elmira Arikan) og Jenny Bodén (Anna Asp) ved sin side. Der bliver også et kært gensyn med Martins datter (Bebecka Hemse) og Naboen (Ingvar Hirdwall).

Det forventes, at Beck-film nummer 39 får premiere på C More til efteråret.

Beck-filmene bygger på forfatterparret Maj Sjöwall og Per Wahlöös karakterer og detektivromaner om Martin Beck. Filmene er produceret af Tomas Michaelsson på Filmlance, som er en del af Endemol Shine Group. Pontus Klänge (Springfloden, Arne Dahl) og Lisa Ohlin (Wallander, Simon og egetræerne) har instrueret filmene. Johan Bogaeus, Veronica Zacco, Fredrik Agetoft og Stefan Thunberg har skrevet manuskriptet. Beck er en samproduktion mellem C More, TV4, og den tyske tv-kanal ZDF. Beck distribueres internationalt af Endemol Shine.

Endnu C More-original ser snart dagens lys, når der 3. februar er premiere på den nye nordiske og klimaaktuelle thrillerserie Tynd is med blandt andre Nicolas Bro, Nukâka Coster-Waldau og Iben Dorner på rollelisten. Den kommer i forlængelse af Hamilton med Jakob Oftebro, som er baseret på Jan Guillous storsælgende bogserie om spionen Carl Hamilton. Af tidligere succesrige C More-originals kan desuden nævnes Den røde enke (Gåsmamman), Jægerne, Fartblinda, Himmelsdalen, Savnet, Dirigenten, Modus, Farang og Bryllup, begravelse & dåb.

• peter haber
  • kristofer hivju