C MORE KICKSTARTER SOMMEREN MED EKSKLUSIVE SERIEPREMIERER

C More går sommeren i møde med eksklusive danske premierer på spritnye serier som Love Life og Hightown samt nye sæsoner af de populære serier Ramy, Condor og Mystery Road. Det hele bliver tilsat lidt gys, virkelighedsbaserede historier og en god håndfuld romantiske film i juni.

C More begynder juni i det romantiske hjørne. I Crazy, Stupid, Love (1/6) bliver den generte Cal (Steve Carell) forladt af sin kone (Julianne Moore), og drukner sin sorger ude i nattelivet. Der møder han Jacob (Ryan Gosling), der lærer ham kunsten at score damer. Cal bliver hurtigt en sand mester i at få damerne med i kanen, men længes tilbage til sin hustru. Samtidig finder casanovaen Jacob ægte kærlighed.
Sandra Bullock og Hugh Grant spiller over for hinanden i To ugers opsigelse (1/6), hvor Lucy er juridisk rådgiver for den excentriske George. Det forventes, at hun giver råd om alt fra valg af slips til skilsmisser. Men en dag siger Lucy op, og George begynder at tænke på, om han har følelser for hende.

Instruktøren Garry Marshall, som også stod bag Pretty Woman, har en stjernebesat rolleliste at gøre godt med i Valentine’s Day (1/6). I filmen bliver en række meget forskellige mennesker vævet sammen omkring Valentinsdag. Det bliver til en række uoverskuelige komplikationer, kærlighedserklæringer, skænderier og hemmeligheder. Bradley Cooper, Jessica Alba, Jessica Biel, Patrick Dempsey, Ashton Kutcher, Anne Hathaway, Emma Roberts, Julia Roberts og sågar popstjernen Taylor Swift er blot nogle af de mange store navne, der medvirker i den romantiske komedie.

Renée Zellweger er også på jagt efter kærligheden i de tre populære film om Bridget Jones. Vi følger hende som charmerende og forvirret single fra Bridget Jones’ Dagbog over Bridget Jones – På randen af fornuft til Bridget Jones’ Baby (1/6), hvor hun er i tvivl om, hvem der er far til hendes barn. Hendes kærlighedsforviklinger med Mark Darcy, Daniel Cleaver og Jack Qwant, der spilles af henholdsvis Colin Firth, Hugh Grant og Patrick Dempsey kan også streames på C More fra 1. juni.
Sofia Helin slog igennem herhjemme i rollen som Saga i Broen. Nu kan hun også opleves i krimiserien Mystery Road 2 (4/6), som er Australiens svar på True Detective. Første sæson blev kåret til Årets tv-serie i Australien, og den svenske skuespillerinde træder ind i anden sæson i rollen som professor Sandra Elmquist.

Hun kan opleves i selskab med Aaron Pedersen og Jada Alberts, der spiller kriminalkommissærerne Jay Swan og Fran, som opklarer nye mordmysterier i vildmarken. Krimiserien kan kun ses på C More, som også har 1. sæson.Alle seks afsnit af Mystery Road 2 bliver frigivet på C More den 4. juni.

I monster-actionbraget The Meg (5/6) med Jason Statham bliver et undervandsteam angrebet af en forhistorisk haj, og ender med at sidde fast på Stillehavets bund. Det bliver et kapløb med tiden, men der er hjælp at hente hos dybhavsdykkeren Jonas Taylor. Han går lettere modvilligt med til at hjælpe, da han tidligere har mødt uhyret - kæmpefisken Megalodon, som man troede var uddød for millioner af år siden.

438 Dage (5/6) er det virkelighedsbaserede drama om de to svenske journalister Martin Schibbye (Gustaf Skarsgård) og Johan Persson (Matias Varela), der sætter alt på spil, da de krydser grænsen mellem Somalia og Etiopien for at undersøge, hvordan søgen efter olie påvirker befolkningen. De ender i stedet i et fængsel og i et internationalt spil om liv og død.
Den populære og actionprægede amerikanske spionserie Condor er klar med en dugfrisk ny sæson – kun på C More. Serien er baseret på den klassiske 70’er roman ”Six Days of the Condor”, og er til dig, som også kan lide Homeland og Bourne-filmene. I Condor 2 (9/6) holder Joe Turner (Max Irons) lav profil og rejser rundt i Europa uden at efterlade sig spor. Men da han bliver kontaktet af en mystisk russisk spion, tvinges han tilbage til en verden, han troede, han havde lagt bag sig.
Condor 2 består af 10 afsnit - de to første får premiere 9. juni på C More og så får du ellers et nyt afsnit hver tirsdag.

Jamie Lee Curtis er tilbage i sin klassiske gennembrudsrolle som Lauride Strode i gyserfilmen Halloween (12/6), der 40 år efter en blodig halloween igen hjemsøges af den blodtørstige Michael Myers. Filmen fra 2018 er en direkte efterfølger til den første film, og ignorerer dermed de øvrige ni film. Et godt træk mente både anmeldere og publikum, da den blev den mest succesfulde i hele serien.

Den helt nye romantiske komedieserie Love Life (14/6) med Pitch Perfect-stjernen Anna Kendrick rammer C More. Love Life følger rejsen fra den første kærlighed til den sidste, og hvordan vi udvikler os som mennesker undervejs, inden vi finder en at dele resten af livet med. Anna Kendrick spiller hovedrollen som Darby, hvis kærlighedsrejse strækker sig over 10 afsnit - kun på C More.
Ramy Youssef blev belønnet med en Golden Globe for sin rolle i sin egen komedieserie Ramy. Nu er den amerikanske komiker klar med en endnu en sæson. I Ramy 2 (19/6) medvirker Mahersala Ali, der har vundet Oscarstatuetter for sine præstationer i Green Book og Moonlight, og som også har gjort det fremragende i seriehit som House of Cards og True Detective.

Mahersala Ali spiller sheik i Ramy 2, hvor han skal guide Ramy nedad dydens sti, hvilket kan være svært, når man som Ramy er en ung forvirret muslim, der forsøger at balancere mellem bøn og byture. Der er dansk premiere på alle 10 afsnit fredag den 19. juni – kun på C More.
I dokumentaren They Shall Not Grow Old (24/6) skildrer Peter Jackson (Ringenes Herre) de britiske soldaters oplevelser under 1. verdenskrig på en helt utrolig måde. Over 100 år gammelt arkivmateriale er blevet farvelagt, og har fået en ny lydside takket være ny teknologi. Filmen giver et unikt indblik i en af de blodigste konflikter i verdenshistorien, og er krydret med interview med soldater, der deltog i krigen.

Hightown (24/6) er navnet på en helt ny amerikansk krimiserie, der også har fundet vej til en eksklusiv premiere på C More. CSI-produceren Jerry Bruckheimer står bag serien, der handler om medicinmisbrug og mord, og har fokus på vanedannende medicin, der har skabt den mest dødelige stofepidemi i USAs historie.

Jackie Quinones (Monica Raymund) arbejder for den amerikanske fiskeristyrelse, da hun støder på et lig i vandet ved den farverige kunstnerby Provincetown i Cape Cod. Fundet ripper op i hendes egen afhængighed af stoffer og piller, og snart bliver hun trukket ind i byens kriminelle miljø.
Hightown består af 10 afsnit - de to første får premiere den 24. juni på C More. Derefter får du et nyt afsnit hver onsdag.

Udvalgte serier du kan se frem til på C More i juli (mere info og materiale følger senere):

Line of Duty 4 (1/7)
Vida 3 (9/7)
Bulletproof (17/7)
P-Valley (25/7)

Udvalgte film du kan se frem til på C More i juli (mere info og materiale følger senere):

Johnny English 1-3 (1/7)
Dødbringende våben 1-4 (1/7)
Hustlers (3/7)
After the Wedding (8/7)
The Nun (8/7)
Grinchen (10/7)