C MORE NÅR HELE VEJEN RUNDT OM JULETRÆET

De største og bedste julestjerner finder du på C More, som hjælper hele familien med at få ventetiden til at føles kortere til juleaften. Grinchen, Lady Gaga, Hugh Grant, Harry Potter, Chevy Chase, Gremlins, Rowan Atkinson, Paddington, Cameron Diaz og mange, mange flere julegaver venter på at blive streamet.

Julen kaldes en magisk tid, og hvad er mere magisk end at varme op med at binge alle otte Harry Potter-film netop nu på C More. Lady Gaga fortryller også i den Oscarbelønnede A Star Is Born, hvor hun synger side om side med Bradley Cooper. I julekomedien Elf spiller Will Ferrell en alf, der hjælper en dreng med at finde sin far og Steven Spielberg ønsker glædelig jul med Gremlins og Gremlins 2 - Det nye kuld.

I de to danske julefilm Familien jul og Familien jul i nissernes land (15/11) møder vi drengen Hugo og den magiske nisse Pixy, der oplever en masse spændende eventyr. Samme dag har C More også premiere på de romantiske julefilm Julebutikken, A Christmas to Remember, The Dog Who Saved Christmas Vacation, I’m Not Ready For Christmas, Broadcasting Christmas og Christmas Land.

Cameron Diaz, Jude Law, Kate Winslet, Chevy Chase, Emma Thompson, Hugh Grant, Keira Knightley, Colin Firth og mange mange andre lyser op i den romantiske komedie The Holiday, juleklassikeren Fars fede juleferie (3/12) og den romantiske komedieklassiker Love Actually.

Når al den gode julemad lige skal fordøjes, hvorfor så ikke gøre det i selskab med bl.a. Charlie og chokoladefabrikken med Johnny Depp, den romantiske komedie You’ve Got Mail med Tom Hanks og Meg Ryan, krimidramaet Hustlers med Jennifer Lopez og komedieklassikeren Dum og dummere med Jim Carrey og Jeff Daniels. Man kan også nyde animationsfilmene Smallfoot og De eventyrlige vogtere og samtlige fire Dødbringende våben film med Mel Gibson og Danny Glover, The Family Man med Nicholas Cage eller The Blind Side med Sandra Bullock. Alle smager de lidt af jul.

Men det er ikke alle, der er glade for julen. Det gælder bl.a. Grinchen, i animationsfilmen af samme navn, der er irriteret over larmen – især ved juletid, hvor der bliver sunget og festet allermest. Derimod er der masse af juleglade sjæle i en lang række film for alle børn (og barnlige sjæle) som f.eks. Timmys jul, Jul i vildmarken, Astrid Lindgrens jul, Kasper og Sofies jul, Peddersen og Findus Den bedste jul nogensinde, Julemandsforvirring, Peddersen og Findus Nissemaskinen, Max Pinlig 1, Paddington og Paddington 2.

Julen er også tiden, hvor mange kaster sig over krimier og C More er leveringsdygtig i et enormt krimibibliotek. Sjöwall og Wahlöös uforlignelige kriminalkommissær Beck er tilbage med hele fire nye film, hvor af den første - Beck Undercover allerede kan streames nu. Den næste i rækken - Beck - Uden for enhver rimelig tvivl kan streames fra den 4. december. De efterfølgende to kommer i starten af 2021. Som altid er det Peter Haber, som brillerer som den skarpe kommissær Beck. Kan man ikke få nok af Beck, så finder man også de øvrige 38 film på C More.

Det kommer til at løbe koldt ned ad ryggen, når David Tennant kan opleves i true crime-serien Des om seriemorderen Dennis Nilsen, der havde mindst 15 liv på samvittigheden. John Malkovich skal opleves i miniserien Agatha Christie: ABC-Mordene, hvor han spiller den knivskarpe detektiv Hercule Poirot. I den anden miniserie Agatha Christie: Uskyld på prøve omgives et særpræget mordmysterie af en stjernespækket rolleliste med blandt andre Rupert Grint kendt som Ron Weasley fra Harry Potter-filmene. Den 9/12 er der premiere på true crime-serien Waco, som fortæller den rystende historie om en dødbringende belejring af en religiøs sekt i USA i 90’erne. Af krimier man aldrig går død i, kan der også nævnes Stephen Kings uhyggelige Mr. Mercedes, true crime-serien Interrogation, samtlige fire sæsoner af Broen og Line of Duty (Under mistanke), Mystery Road 1+2 (Australiens svar på True Detective), sæson 1 og 2 af Rebecka Martinsson og ikke mindst Hamilton og Manhunt Deadly Games.

Gå selv på opdagelse i C Mores julelandskab her hvor underholdningen strækker sig langt videre end til påske.

• jul
  • animation