NYT ÅR. NYE SERIER. MASSER AF UNDERHOLDNING.

Superagenter. Kvinder med hemmeligheder. Skarpe amatørdetektiver. Usædvanlige paver. Klimaaktuelt drama på Grønland. Alt dette og selvfølgelig meget meget mere i januar og februar på C More.

Røgen fra nytårsraketterne har dårligt lagt sig, før C More blænder op Nytårsdag for den nye thrillerserie HAMILTON med Jakob Oftebro som den legendariske agent Carl Hamilton. Den skandinaviske udgave af Bond og Bourne er baseret på Jan Guillous populære bøger. I den nye serier hvirvles Hamilton ind i en international sag, hvor hans fortid gør, at han kommer under mistanke, da Stockholm rammes af en række bombninger og cyberangreb. Men hvem står i virkeligheden bag?

Kunne du lide serierne ”Keeping Faith” og ”Doctor Fostor”, så må du ikke snyde dig selv for thrillerdramaserien DEEP WATER (7/1), som er et sandt trekantsdrama med sex, intriger og hemmeligheder, som ulmer under overfladen. Serien fortæller historien om tre vidt forskellige kvinder, der alle kæmper med forskellige hemmeligheder og moralske dilemmaer. Roz (Sinead Keenan) forsøger desperat at løse sine gældsproblemer, Lisa (Anna Friel) rammes af et uventet begær og Kates (Rosalind Eleazar) verden ramler, da hendes datter pludselig forsvinder. Deres liv kædes sammen af uundgåelige valg og mørke hemmeligheder, der gemmer sig under deres ellers, på overfladen, perfekte liv?

Den 13/1 vender Agatha Raisin tilbage med 3. sæson af krimiserien DETEKTIV VED ET TILFÆLDE. I den nye sæson kan Agatha Raisin (Ashley Jensen) officielt kalde sig privatdetektiv og har startet eget bureau. Samtidig blomstrer forholdet mellem Agatha og James, som nu er et par. Agatha ser lyst på fremtiden og er overbevist om, at hendes problemer er væk. Men som altid så går alt ikke helt som planlagt i Agathas verden.

Kan du lide serierne ”Dirty John” og ”Harry Quebert-affæren”, så skal du se den nye britiske thrillerserie GOLD DIGGER (16/1). Hun er 60 og rig. Han er 36. Er det kærlighed? Eller er han i virkeligheden ude efter hendes penge? Det er det, Julias (Julia Ormond) tre voksne børn vil finde ud af, da deres mor forelsker sig i den betydeligt yngre Benjamin (Ben Barnes). Men Benjamin er bestemt ikke den eneste, der gemmer på hemmeligheder.

Den 26/1 blændes der op for THE NEW POPE. Amerikaneren Lenny Belardo (Jude Law), som blev valgt til ny pave under navnet Pius XIII, i serien The Young Pope, ligger i koma. I hans fravær tager den sofistikerede og charmerende engelske aristokrat Sir John Brannox (John Malkovich) plads i Pavestolen under navnet John Paul III. Den nye pave synes perfekt, men viser sig at skjule på hemmeligheder og være en smule skrøbelig. Rollelisten tæller de dobbelte Oscar-nominerede Jude Law og John Malkovich, og blandt gengangerne fra The Young Pope er der navne som Silvio Orlando, Javier Cámara, Cécile de France, Ludivine Sagnier og Maurizio Lombardi. Nye skuespillere i The New Pope er Henry Goodman, Ulrich Thomsen, Mark Ivanir, Yuliya Snigir og Massimo Ghini. Sharon Stone og Marilyn Manson medvirker som gæstestjerner.

Nicolas Bro, Nukâka Coster-Waldau og Iben Dorner er blandt de danske navne, der pryder rollelisten på den nordiske og klimaaktuelle serie TYND IS (3/2), der har svenske Lena Endre (Millennium-trilogien) i hovedrollen. Et forskningsfartøj bliver angrebet ud for Grønlands kyst, samtidig med at Arktisk råd forsøger at blive enig om en aftale, der forbyder miljøskadelige olieboringer i regionen. Bag aftalen står den svenske udenrigsminister Elsa Engström (Lena Endre). Hendes politiske rådgiver Viktor (Alexander Karim) er ombord på skibet, og angrebet besværliggør aftalen, og hjemme i Sverige starter en kamp mod uret for Säpo-agenten Liv Hermansson (Bianca Kronlöf), som er gravid med Viktors barn.

Dramaserien A MILLION LITTLE THINGS er tilbage med sæson 2! Da Jon i første sæson tager sit eget liv, starter en lang rejse for hans venner. De finder ud af, at deres liv ikke er helt så perfekte, som de troede. Jons hustru, Delilah, skal som enke få et liv til at hænge sammen med to børn samtidig med, at hun gravid. Faderen er Eddie, som hun har haft en affære med. Delilah vil holde det hemmeligt, men Eddie vil ud med sandheden. Rome og Regina blev inden brylluppet enige om, at de ikke ville have børn, men… Maggie er i remission og flytter sammen med Gary. Men livet efter kræft er alt andet end let. Barbaras søn, PJ, finder ud af, at Mitch måske ikke er hans rigtige far og han beslutter sig derfor at finde ud af sandheden. Den nye sæson af A Million Little Things tegner får premiere den 20/2.

• iben dorner
  • nukâka coster-waldau