Massiv støtte til Cabi forud for afgørende finanslovsforhandlinger.

Fem store organisationer bakker op om Cabi

Dansk Arbejdsgiverforening, Fagbevægelsens Hovedorganisation, KL, Danske Handicaporganisationer og Lederne giver i en fælles støtteerklæring deres opbakning til videnshuset Cabi, der står i en usikker økonomisk situation, da Cabis bevilling indgår i forhandlingerne om næste års finanslov.

I den fælles støtteerklæring, som Cabi har sendt videre til bl.a. finansminister Nicolai Wammen, beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard og social- og indenrigsminister Astrid Krag skriver de fem organisationer bl.a., at "Cabi bibringer jobcentre og virksomheder viden og inspiration, så flere mennesker med udfordringer af helbredsmæssig og social karakter kan blive fastholdt eller inkluderet på arbejdsmarkedet."

Og: "Vi giver derfor vores opbakning til Cabis arbejde og håber, at Cabi også fremadrettet vil være en vigtig medspiller i indsatsen for, at flere mennesker fra kanten af arbejdsmarkedet kommer i job, og at flere i risiko for at miste tilknytningen bliver fastholdt i beskæftigelse."

Støtteerklæringen til Cabi kommer forud for de afgørende finanslovsforhandlinger, hvor der er usikkerhed om Cabis fortsatte bevilling.

Mere information

Læs hele støtteerklæringen