Giv medarbejdere fri til at arbejde frivilligt – Corporate Volunteering i Hadsten

Virksomheder kan på formiddagsmøde i Hadsten få viden om hvilket udbytte, der giver virksomheden, når den enkelte medarbejder arbejder frivilligt med samfundsansvar. Vær med og få viden om, hvordan man konkret kommer i gang med Corporate Volunteering.

Under titlen ”Tag et socialt ansvar og giv dine medarbejdere mulighed for frivillighed i arbejdstiden” sætter videns- og netværkshuset Cabi i samarbejde med DINNødhjælp fokus på, hvilke gevinster det giver for en virksomhed at arbejde med frivillighed.

Det sker den 31. oktober i SLØJFEN i Hadsten.

Ann Cathrine Lebech Hoe, seniorkonsulent hos Cabi, ved, at begrebet Corporte Volunteering er en ny tendens i mange vidensvirksomheder, men kan se værdien selv for mange mindre firmaer.

Frivilligt arbejde er godt for den mentale sundhed

”Mange kender godt følelsen af at bruge sine unikke kompetencer til at gøre en forskel. Flere og flere virksomheder kaster sig ud i den såkaldte Corporate Volunteering, hvor medarbejderne kan lave frivilligt arbejde med løn, i timer hvor de ellers skulle passe deres almindelige arbejde. Frivilligt arbejde giver mental sundhed for den enkelte, og for virksomhederne er det med til at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere,” siger hun.

Cabi har valgt at invitere ledere, økonomiansvarlige, arbejdsmiljøvalgte, HR og andre med personaleansvar ind til et formiddagsarrangement – for hvordan griber man det egentlig an?

Cabi og DINNødhjælp har sammen skabt rammerne om arrangementet i SLØJFEN, hvor der sættes ord og eksempler på Corporate Volunteering.

Meld dig til og hør konkrete erfaringer med Corporate Volunteering, og hvilken værdi det har. Med på programmet er spændende oplægsholdere fra H&B, Creuna og FrivilligCenter Favrskov, der alle har både organisatorisk og personlig erfaring med corporate volunteering.

Fakta om frivillighed

• Frivilligt arbejde fordobler chancen for høj mental sundhed
  • Er man engageret i frivilligt arbejde, har man dobbelt så stor chance for mentalt at have det så godt som muligt. Det viser nyt studie blandt 14.000 skandinaver
  • Ziggi Santini, forsker fra SDU, peger desuden på, at frivilligt arbejde ofte betyder, at man lærer nye ting og tilegner sig nye kompetencer, hvilket kan styrke ens selvværd og opfattelse af, hvad man som menneske kan bidrage med.

Program og tilmelding

Se program og alt om gratis tilmelding her https://www.tilmeld.dk/Cabi201924