Lolland-Falster vil have flere udsatte borgere i job

Rekruttering fra kanten på Lolland-Falster er en virksomhedsdrevet beskæftigelsesindsats, som skal få flere udsatte borgere i job og samtidig afhjælpe virksomhedernes mangel på arbejdskraft. 6. september er der kick off på initiativet.

Rekruttering fra kanten-initiativet er relevant for alle virksomheder på Lolland-Falster, da det drejer sig om hjælp til løsningen af opgaver frem for rekruttering til tradtionelle stillinger.

Til kick off-arrangementet, der løber af stablen den 6. september er det muligt at møde nogle af de 45 ambassadørvirksomheder, som har sagt ja til at være en del af inititativet. Derudover kan du høre Jesper Pedersen, seniorkonsulet hos Cabi fortælle om tankerne bag initivativet og få inspiration til, hvordan du kan arbejde med virksomhedens sociale ansvar.

Det er gratis at deltage på kick off-arrangementet. Se hele programmet for dagen hos Business Lolland-Falster

Rekruttering fra kanten på Lolland-Falster er et udviklingsinistiativ, der løber til udgangen af 2021, og som er støttet af Den A.P. Møllerske Familiefond.

Parterne i projektet er:

• Videns- og netværkshuset Cabi, der er overordnet leder af indsatsen sammen med analysevirksomheden LG Insight.
  • Business Lolland-Falster
  • Lolland Kommune
  • Guldborgsund Kommune
  • 3F
  • Erhvervspark Lolland

Tv Øst besøgte i sidste uge ambassadørvirksomheden Lalandia. Se her, hvorfor de har valgt at være med i indsatssen.

• csr
  • jobcenter