Middelfart Sparekasse modtager pris for social ansvarlighed

14. november fik Middelfart Sparekasse en førsteplads i kategorien Social Ansvarlighed for deres arbejde med samfundsansvar.

Støtte til velgørende formål, støtte til lokalsamfundene og ansvar for medarbejderne. Det er nogle af de værdier, der har gjort, at Middelfart Sparekasse har vundet prisen for Social Ansvarlighed, som Great Place to Work uddelte tidligere på ugen. Prisen går til virksomheder, der gør det særligt godt på CSR-området, og i år er det sparekassen.

Middelfart Sparekasse arbejder blandt andet med samfundsansvar ved at tage ansvar for medarbejdere, kunder og samfundet. Sparekassen arbejder aktivt med medarbejdertrivsel og – tilfredshed.
De har fokus på at spille en aktiv rolle i lokalsamfundet, støtte den lokale udvikling og bidrage med lokalt engagement. Derudover bidrager de til forskellige velgørende formål.

På et mere globalt plan tænker virksomheden klima- og miljøforhold ind i deres drift og arbejder aktivt for at følge udvalgte FN-verdensmål.

Efter prisoverrækkelsen skrev banken selv på deres hjemmeside, at samfundsansvar for dem er at gøre en forskel:

”Vi har brug for stærke, levende lokalsamfund, og lokalsamfundene har brug for en stærk medspiller, som kan være med til at skabe liv i lokalområdet. Det er det, samfundsansvar handler om for os: At gøre en positiv forskel i de områder, hvor vi har afdelinger.”

Ved samme lejlighed blev sparekassen også kåret til landets næstbedste arbejdsplads.

Middelfart Sparekasse er medlem af Cabis virksomhedsnetværk.

Mere viden

Læs mere om prisuddelingen hos Great Place to Work

Læs reaktionen efter prisoverrækkelsen hos Middelfart Sparekasse

Tags